"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, August 30, 2012

Hari raya yang tak mungkin hambar

Assalammualaikum.

Sudah hampir 2 minggu kita menyambut kedatangan Syawal, bulan kemenangan bagi umat Islam. apakah kita boleh isytihar diri ini dah menang??? Oh oh ask yourself again. Do you. Hopefully ya!

Eventhough Aidilfitri dah selesai, tapi kemeriahannya masih dapat di rasa. Kenape? Sebab orang Melayu kita fikir Syawal sebulan, so raya pun sebulan. Jalan ke sane, jalan ke sini. "Nak duit raye!!!" Seem goes to me. Kekeke. Biasalah my ollsss otak budak-budak lagi.

Ust Don yang baru je kahwin cakap, kita elok cakap "taqabaallahu minna waminkum" berbanding 'Selamat Hari Raye Maap Zahir Batin laa yek'. Sebab maksudnya, semoga Allah mengampuni terhadap kita dan kalian. Lebih kurang macam tu la translationnya. :)

Bulan Syawal juga bukan setakat bulan raya je, tapi bulan orang yang buat-masjid beraya jugak. Haaa maksud my ollsss orang kahwin la. Uollssss ni, sila faham ok uollsssss! Jangan tak sangka kawan2 korang yang senyap2 tu, ada yang dah kahwin. See, my primary classmate already nikah. Baarakallahufikum my friend.



Oh ye, raya tahun ni mesti opah-opah atok-atok rasa kecik hati sebab cucu-cucunya asyik dok main iPad jaaa... Henpon Samsung yang nak menang dengan iPhone (LOL!) merate-rate, kehulur kehilir tekan2 skrin. Macam tak boleh nak hidup tanpa benda dunia ni. Cuba laaa guna gajet2 ni sebagai medium anda menyimpan memori bersama warga tua ini. Kan lagi bagus. Hehe. Contohnya: Camera DSLR or digital camera...pada yang ada benda2 macam ni, takkan simpan dalam kotak kut. Snap la picture for save the moments.

So, macam ni............

macam mane?

macam ni.........

mane?

ni haaaa..........















" Ecah mok yang comel!! " mangsa kene buli.



Kehkeh. Macam ni barulah terasa hari raya. Hari kemenangan untuk kita. Raye tahun lepas sambut kat perantauan tahun ni di kampong pulak. Ahak! ;)

Selamat Berhari Raya Aidilfitri.
Taqaballahu minna waminkum. Minna waminkum taqabal ya kariiim.



LIKE it? Thanks for reading this entry.
Post a Comment
copyright@khainisa.ahmad