"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, August 6, 2012

"Skill win you medals, but attitude wins hearts"

Assalammualaikum dan salam sejahtera 

#esp: peminat-peminat Chong Wei sekalian.

Tanggal 5hb Ogos 2012, pada jam 7.56pm game bermula. Yeaaahhh, di awal permainan beliau gagah berjaya menewaskan musuh yang tak boleh dilonggarkan.Namun masuk game ke 2, pencapaian sedikit merosot. akan tetapi! di saat saat akhir beliau bangkit kembali untuk berlawan tenaga dengan si sombong. Dan akhirnya, mungkin rezeki tidak menyebelahi beliau. 19-21.

Argghh kalah tipis. sadis.

Terduduk. Terkaku. Terdiam.

Sentap wooo kalah.


Itu saja yang dapat digambarkan. Bukan mudah untuk berjaya, dan bukan mudah untuk mendapatkan pingat emas pertama buat Malaysia.

Dan aku sedih sebab tak dapat tengok bendera Malaysia berkibar sambil menyanyikan lagu Negaraku. Takpelah. Allah tak bagi lagi kejayaan mungkin sebab ramai umatnya tidak pergi solat terawih tapi tengok beliau main. Semalam kan malam Nuzul Quran. Lupa? Ingatlah ye. ;)

Pesanan ikhlas buat Datuk Lee Chong Wei, " You did well, maybe next time you gonna have more than Gold medal that Lindan had. Go DLCW! "

Abah aku cakap kalau DLCW dapat Emas berita dia penuh satu minggu. Ni menang Perak pun dah penuh 2 hari ni. Biasalah tu. He he he.

So correct !



# Waktu Lee YD/ Chung JS (KOR) vs Koo/Tan (MAS) untuk bronze regu aku tak tahu nak sokong siapa. Kehkeh.


LIKE it? Thanks for reading this entry.
Post a Comment
copyright@khainisa.ahmad