"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, April 27, 2014

Kami gelar ianya reunion kecil

Assalammualaikum

Have a nice day ppl.

So today i decided to write a post in my blog.  Please give a big round applause to me. Ihiks. Yeah aku tahu ini cerita lapuk sebab apa yang bakal aku cerita ini memang kisah lama tapi sangat menceriakan hatiku yang lara. Gitu kau! Bagi aku hidup ini perlu ada 3 benda, famili, kawan dan berangan. Sebab inilah cara untuk aku hilangkan stress dikala hati tak tenteram. Dah kenapa kau nak cerita soal hati?

Bulan Mac yang lalu kalau tak silap aku, eh bukan bulan Feb. Ha nampak tak cerita ni dah berjaman. Aku ni kalau malas memang malas gile. Kalau rajin, terlajak rajin sampai nak update cerita yang lama. Kalau pelupe memang pelupe yang amat. Kadang kadang aku sendiri menyampah dengan diri aku. Someone please do something. T..T

Okay okay, hari tu aku beria ajak kengkawan aku jumpa kat KL, since semua study kt area sini. So, aku pun Whatsapp la ajak keluar lepak minum kopi makan roti canai kat kedai mamak, alih-alih aku dengan semangat "Jom pegi Seoul Garden" Hoho. Dengan penuh wajanya aku siap search berapa per nett untuk sorang. Mampus aku kalau tak warning deme awei-awei yang SG ni cekik darah. Makan macam yong tau fu je, sorang kene RM38++. Mujur makan sekali setahun. Kalau tak, kopak le duit aku woi nak makan selalu.

So, last-last decide makan kat SG The Mines. Hampir 10 orang gitulah yang setuju nak gather. Yang lain busy katanya. Takpe i reda uolls takde, study untuk masa depan kan. >.<

Masuk The Mines pun nak havoc naik bot siap. Selamat cas RM2 je. Alhamdulillah save duit. Sampai tengah hari, ingatkan nak masuk SG dan terus makan. Tapi kena reserve dulu baru boleh masuk kedai. Sad. We all sad tahu tak! Dah la memang berlapar dari pagi semata nak makan banyak-banyak kat situ. Last-last, Bella the only one yang keje dikalangan kami belanje popcorn wayang. Sedap boleh? Tambah pulak orang belanje kan. Lagi sedaplah yang mengunyah. Hehe. Main bowling sambil makan popcorn sampai bola masuk longkang. "Kau kalau nak makan, makan jangan main. Kan dah tak focus." Marah hati.



Dah cukup korum nak berjimba, barulah we olls masuk SG. Duduk pun tak lagi dah menyinggah kat bahagian makanan. SG ini mengamalkan style buffet. So, ambiklah banyak mane nak ambik, jangan kira perut penuh ke tak. Sebab kau dah bayar mahal-mahal. Perabih kan je kedai orang ni. Hahaha. Bunyi macam kejam, tapi ingat makan ikut keperluan bukan nafsu ye kawan-kawan. Like kami pergi hari tu kena charge RM40++. Maybe sebab kami ramai dan memekak so pekerja situ charge mahal. Cis! Kalau dinner lagi mahal, nasib datang waktu lunch.


Mata semua teruja. Makan memang tak pandang orang dah. Lantaklah orang depan kami nak kate ape. Janji perut kenyang semua orang happy. Sebelum, semasa, selepas jangan lepaskan peluang bergambo. Itulah tujuan asal kami. Ye dok? Hehe. Terima kasih kepade Beng La yang keje kat situ yang concern tengok kami yang gigih bermonopod nak pastikan semua orang dapat selfie. Last-last, dia rimas,dia yang kami suruh tangkapkan.

Hai Beng La. Glemer tak name aku bagi. Hehe.

Hasil Beng La tangkap. Lulz.

Allah, kenyang sungguh melantak. Besoknye terus puase kau tahu! Haha. Penangan SG ni memang membuatkan orang tak makan 2 hari. Karang kate tahan seminggu macam mustahil pulak. Kau tengoklah ape yang kitorang ambik, dah melantak fishball, fishcake, sushi, kangkung, daging bbq, ayam rempah, air lemon tea, kami tambah dengan abc sebagai dessert. Hmmmm yummih!!! Haaa kalau nak tahu korang boleh refill banyak kali makanan korang. Eat as many as you pay. Hashtag sikit. #Gittew lol blog tak detect hashtag la woi

kasi beso sikit gambo bior craving. hahaha.

Usai bereunion, pulanglah daku kepangkuan keluarga. Since mak aku dari Putrajaya sebab ade reunion jugak, (Perrggghh mak pun ade reunion sekolah ok! Haha comelss gile) aku pun suruh famili aku mai ambik aku. Yes kene marah sebab tak reti direction. Sigh. Duduk dalam kereta sneyap-senyap then pening.

Secara totalnya, ape yang aku lihat reunion itu perlu sekali sekala untuk mengeratkan ukhuwah tambah kengkawan belajar lain universiti. Kalau satu uni memang hari-hari ajak lunch. Borak benda yang same. Bosan boleh? Okay tak. Kawan mane pernah bosan walaupun banyak berbeza idea. Itu maknenye kita pandai pilih kawan. Harap aku kawan yang betul la eh. Hahaha. Semua cantik cantik kawan-kawan aku ni ha. Mohon semua berjaya dunia akhirat (dengan cantik) dan memperingati satu sama lain. Thank you Yana, Nety, Honey, Dayah, Bel, Qilah, Safia, Paweh, Jeni for making this plan succeed and I'm happy when I see these pictures. Sweet memories.

" Nobody will enter Jannah until he loves for his brother what he loves for himself "



LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad