"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, July 9, 2012

Debat budak-budak Uni OIC

Assalammualaikum.

Grand Finale : UIAM vs UITM

Semalam baru saja pulang dari UIA sebab aku jadi committee event debat. OIC Debate dowh, kau ade? Haha. Annoying gile. But before aku balik, kami yang jadi committee ni diberi percutian percuma ke Malacca. Waaahhh bunyi macam semua disponsor kan. Gelabah tapi seriously aku tak banyak habiskan duit kat sana. Beli tiket zoo pun, boleh claim. Huhu aku suka!

Disebabkan committee member PC (program coordinator) tak banyak yang ikut. Ada yang meeting laa, mooting lah, harap2 dating tak ade la kut. Hehe. So, aku ajaklah 2 kawan yang gile best angkut ke Melaka. Haha tanpa diorang ni aku dapat rasakan aku dengan Yun pasti akan sunyi tanpa bunyi. Kehkeh. Thanks Eila and Paten!! Frankly aku cakap, best wooo dapat join event besar macam ni. Dapat kenal kawan2 baru. Bilik dibayar. Makanan di sponsor habis. HAHA aku suka ini part!

Participants debate ni pun ikut sama. Actually, jalan2 ni untuk diorang sebab maybe ade diantare diorang yang first time mari Malaysia. So, sebagai warganegara yang baikhati kenalah bawa mereka ke tempat2 bersejarah. wah wah. You know rite...OIC whats that mean? Er er..organization of Islamic conference kut. Okey, bagus betul korang! ;)

Debate ni antara budak2 Uni yang wakil negare2 OIC. Eg: Malaysia, Indonesia, Brunei, Uganda, Bangladesh, and Qatar yang banyak sponsor untuk event ni. Terima kasih! Malaysia ofcos UIA masuk. Hehe. Uni aku ni kalau debat tak ade wakil itu mustahil namanye.

And fortunately, UiTM dan UIAM wakil Malaysia masuk final. Nampak gayanye, muka-muka orang Malaysia jelah yang naik pentas final. Haha. Kadang-kadang aku kesian tengok negara lain. Tapi nak buat macam mana dah itu keputusan juri.

And and and... UIA menang !!! yes yes yes! Alhamdulillah. Memang best gila kau tahu. International punye level kau tahu debat ni. If aku masuk ni dan menang, memang 10 hari aku tak percaye. Kahkah.

Apa-apa pun, semua pendebat memang sangat hebat nak mampussss. English semua cair bak ais letak kat tengah panas. Haha. Aku taklah semampu diorang ni. Mungkin suatu hari nanti, inshaAllah. Doakanlah aku pandai English malah Arab bahasa Al-Quran pun powerrr. Amiiin.


Senior and kami The Nisa.

Kak Seri and Kak Sya yang baik. ;)



#Gambar ni membuatkan kami nampak lawa semacam. Camera DSLR la katekan. BHAHAHAHA.


Okaylah, next sem nak join event ape pulak yek? Dah dua sijil aku kutip pada 1st sem. Hehe. Aku ade, kau ade???




LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad