"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Saturday, November 26, 2011

Jangan jadi Penakut!

Assalammualaikum.


Musykil kenapa perlu takut nak cakap benda yang baik. Musykil kenapa perlu risau kalau di tolak mentah-mentah. Padahal kalau bercakap guna telefon bukannya bersua muka. Bak kata omputih "face-to-face". Actually nak buat muka poker face pun boleh sambil bersembang di talian.

Ok fine! Itulah kelemahan aku. Bagi aku, bercakap depan-depan is much better. Yelah, sebab masa inilah kita senang nak detect orang tu nak dengar cakap kita ataupun kita boleh didetect semula. Iaitu orang tersebut dapat detect kita 'menipu' apabila kita bercakap tak eyes contact. Owh! Harap-harap itu bukan jenis aku. Sebab aku kalau bercakap mesti pandang mata orang sambil bulatkan mata. Tak pun kalau tak pandang maksudnya aku PEMALU. Haha.

Tapi...kalau telefon TNB cakap elektrik tak ade, telefon Telekom Malaysia bagitahu wireless cannot connect , telefon kedai gas cakap nak beli gas sebab dah habis pun suruh adik cakap.  Tak payah hidup laa weh!! Okey, ini kisah benar tapi bukan aku. Erk??

Bagi aku, semua orang boleh bercakap. Cuma mungkin ada yang istimewa kurniaan Allah yang esa melindungi mulutnya dari berkata kotor. Maksud aku, sembang-sembang kosong macam kamu semuaaa sekarang. Opss!!

Maka, aku sarankan pergilah kelas membina jati diri takpun masuklah mana-mana persatuan yang melatih korang untuk menjadi seorang ketua. Ataupun, korang tanya aku macam mana nak jadi Pro-speaker. Aku ada cara... ;D
Beranilah macam budak comel ini. ;)



Tolonglah jangan jadi penakut. Takut nanti award ditarik balik. Oh oooo, ini tiada kaitan hidup dan mati. Haha. Yes friendssss! Dont be afraid of taking chances. Instead of how you gonna reach the TOP??? So, please support me.

Ya Allah,
Terangkan hatiku,mudahkan urusan, bukakan ikatan lidahku, fasihkan tuturku. 


Psss... ada sesiapa boleh bagitahu macam mana nak lancar speaking English. Sebab nak menyanyi lagu Greyson Chance ni. LOL.



LIKE it? Thanks for reading this entry.

4 100 gives support!!!:

Bella Bee said...

senget laa ko... bru nak start minat greyson chance ke???? hak3 nice ya...

Fieza Sani said...

naek bosan da aku dengar lagu geson cen kau tuh... =.=

khainisa said...

@Bella Bee Dia adik sedare kite kut Bella. HEHE.

khainisa said...

@NHMS Ok ape, greyson chance tu. Hahahaha. Dari lagu sms irah. sshhhh jgn habaq kat dia. :DDDDDDDDD

copyright@khainisa.ahmad