"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Saturday, August 6, 2011

Puasa keenam di rumah

Assalammualaikum you olllsss.


Kalau nak diikutkan tarikh bulan Ogos, rasanya sudah 6 hari kita puasa. Cepat gilaa ok. Tak sangka (29-6) 23 hari saja lagi nak berhari raya. Ewah! Ohh omoo dah kedengaran lagu raya di cuping telinga. Terasa kehangatan berhari raya bersama sanak saudara,sahabat handai tercinta di kampung laa. Haha. Semoga raya tahun ini lebih baik dari tahun lepas walaupun sudah kehilangan opah. Alfatihah buat arwah.


Aku rasa ramai student kat university aku balik kampung this week. Okey, aku sorang jek budak kampung yang lain semua bandar. *Touching* Mana taknya this week boleh dikatakan minggu first puasa kut so, ramailah yang nak pulang sebab nak berbuka and bersahur dengan family. Kunuunnyelah. Haha. Termasuk aku jugalah kan. Semalam sahur 3 orang, hari ni berbuka 4 orang. Musykil! Ommoo abangku pulang dari kota~ Korang tanya: Best tak?? Aku jawab, hermm boleh laa. *gelak*

Konon berbuke dalam flight laa..


Masih belum berpeluang ke pasar Ramadhan. Sebab semalam sampai malam, so memang tak boleh nak pergi. Hari ni, aku ketiduran. Okey, ayat macam tak sengaja tidur. Haha. So, tomorrow I must go there to see and pick one by one foodssss deliciousssyiiaa. Waaah! Kalau di Nilai jangan haraplah nak tengok makanan yang dijual pelbagai. Pandang kiri kanan benda yang sama, yang beza harga. Seems everything got a price. And now, I've never go to the bazar even in front of my mahallah. Then, Kedai makcik and pakcik are my best choices! Hoho. Bagi aku, makanan yang makcik pakcik ni jual cukup dah. Beli banyak-banyak nanti membazir. Tak pasal-pasal aku yang jadi tong sampah untuk foods dormmates aku. Padahal kau suka kan, Nisa! Okey tak!! HAHA.

Esok aku kena buat research kat pasar ni. Snap picture tunjuk bukti yang pasar Ramadhan kat tempat aku terbaiiikk punya!

Ohh, jangan lupa baca doa berbuka puasa nanti.




LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad