"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Saturday, August 6, 2011

My school maintain EXCELLENCE!

Assalammualaikum you olllss.

The gate of 'ilmu duniawi ukrawi. Its my school.

Ohayo gozaimasu! Currently, I feel like I want to speak Japanese language even, study about it. Cewah! Mentang-mentang semalam sembang dengan kakak senior sekolah yang study di Jepun. Kagum sekejap bila tengok gambar notes dia dalam bahasa negara matahari terbit tu. Mana taknya, kami sekolah agama dulu belajar bahasa Arab jek. Itu pun merangkak-rangkak. Okey, aku je kut yang macam tu. Kak Ain tu lain. Dia hebaat! Hehe.


Semalam pergi lawat sekolah. Belum masuk dah berdebar-debar. Sebab aku masuk sorang-sorang tanpa kawan. Sedey weyh. Boleh pulak kawan aku Harirah lambat maiii. Okey, salah aku sebab janji pukul 10. Haha. Minta maap ler geng! Then, all memories at school last two years ago appeared automatically in my mind. See the field that we played netball, the teachers' cars, the canteen, the classroom. Oh no, everything has a lot of values. 


Apsal semua senyap. Takkan sebab puasa sekolah pun puasa jugak. Aiiisshh, musykil. Aku terus pergi koop (koperasi) kononnya dapatlah jumpa cikgu kesayangan aku. Tapi, tak ada la pula. Herrmm, Auntie Nurul pun boleh laa. Stay laa aku kat situ, sampai budak F3 habis trial PMR. Okey, aku terpandang lama kat baju diorang sebab... lencana? Okey, guna lencana dan nama yang kena jahit kat baju dengan tudung. Macam sekolah rendah pula. Nasib baik university tak guna pakai lencana. Haha. At least, tak membazir bayar for the matric card yang simpan dalam beg. Betul tak? Rugi,rugiii...


Tunggu punya tunggu, akhirnya aku nampak junior dormmates aku dulu. Fatin!! Memang sembang lama la aku. Yalah, senior kan. HAHA. Lepas tu, pergilah bilik kluster jumpa junior F5 lagi. Waahhh, maju sudah sekolah aku...siap ada bilik studio penuh dengan cermin. Jeles juga laa. Sempat jugalah share kepada junior aku yang nak ambil SPM tahun ni. Tips to choose the right choice on UPU form. Became a promoter about IIUM too. Ok, its compulsory. Hehe. I really love IIUM and I want they also further studies at there. Yeaaahhh!! Actually, its just a message from senior to juniorsss right. Uhh, awesome you!


Hopefully, they heard what I said to them and take it as reminder. Its called caring. Sharing is caring kan...Haha. Now, my school did many effort to make their student inspired by their excellence former students. Some of their pictures shown in front of office. Bangga seyh... And mostly students' pictures who pursuing engineering in Japan and medicine in Mesir and Jordan. That's why I want to learn Japan too. So that my picture is hanging there. Hehe. Not to forget, my friend's photo a.k.a best student from my batch also on the banner. Plus, there also had a photo of Kak Zaleha. She graduated from IIUM in business management almost 5 or 6 years ago. Ok, kagum kembali. 


Eventhough, I just spend time around 3 hours only at there, its give me back my spirit. So, later on I can spread the spirit as the inspirations for my super duper juniorsss. At least, I give something that can appreciate by them. I hope my lovely previous school always on the top. InsyaAllah.




The stair has a lot of moments.


O'oohh buat adik-adik yang bakal menempuh PMR mahupun SPM, Kak Nisa doakan anda semua cemerlang tertinggi dalam peperiksaan nanti. Junior form 5, termasuklah adik aku yang nak ke oversea study hard dari sekarang! Never waste your time. Take it seriously. Ecey, "Kak Nisa" tu... 



Siapakah kak ain? dan siapa batch aku yang terpampang juga wajahnya sebagai inspirasi pelajar...?? I'll back. Heee...

LIKE it? Thanks for reading this entry.

4 100 gives support!!!:

annur said...

ap crita harirah plak...?
haha...
dbah- ak dah ad blog.... hahaha

AimiiiLove said...

wuhuuu! annyeong! tetibe korea plak,pdhal aku minat jepung!

khainisa said...

@annur Dibah comeey, cite harirah aku postpone. HAHA.

khainisa said...

@Miss A Arigato! Ohayooo miss A. hehe.

copyright@khainisa.ahmad