"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, July 17, 2011

Birthday present advanced by mom

Assalammualaikum you ollsss.


Segala puji bagi Allah, Tuhan yang esa. Wah, hari ini kita mulakan hidup baru. Semalam malam nisfu sya'aban. Tak ku sangka dah nak puasa. Yeeah! Bulan Ramadan semakin hampir. Semoga amalan kita sentiase dicatat di sebelah kanan, InsyaAllah. 

Selesai segmen insaf-menginsafi. Hehe. Now, we enter to another 'huha-huha' segmen. Minggu ni aku luangkan masa aku dengan famili di rumah. Bukan senang nak balik ni. Rumah aku dah laa luar negeri. Cuma tak naik flight jek. Kalau tak kompem-kompem aku digelar budak 'oversea'. Cewah! Perasan laa kau Nisa. Haha.

Oppss, sebelum aku melalut better aku tulis yang patut dulu. Hehe. Aku ni pantang sikit kalau dapat bercakap, menulis ke. Kalau dalam exam tu, memang karangan aku panjang 2 muka surat. Haha. Bahasa Melayu boleh laa.

Semalam buat cadangan dan standard lah kalau besoknya, takpun besoknya lagi baru dapat kan. Dan hari ini 16 July 2011, Saturday mak aku ajak pergi Ipoh. Ibu negeri aku tu. Alamak! Terkantoii tinggal kat Perak jek. Padahal tadi cakap gaya rumah bapak jauuuuh. Haha. On the way to Ipoh :

Mak: Nak ke mane ni...??
Aku: Errmm sekati (suka hati) laaa. Orang tak kesah. [Dalam hati gumbire...yahoo]
Mak: Pergi Tesco nak? 
Aku: Boleh jek... [Kena patuh sebab mak nak belikan]

Sampai je kat Tesco terus serbu booth kat tengah-tengah mall tu. Mall kah Tesco Ipoh?? Okey la. Hehe. Perrrggghh bestnye tengok semua yang branded-branded. Bila laa aku nak kaya ni. Tak sabooorrr rasenye. Haha. Nak beli makanan banyak-banyak!!! Ok, stop it. Terus mengusha di mana yang menjadi pilihan hati. Akhirnya, yang besaq tu jadik pilihan aku. Hambiik ko! Keypad huruf satu-satu. Yahhooo.. 




Terima Kasih Mak!!! Mak cakap ni hadiah birthday. Belum birthday dah dapat. Advanced gituu!! Alhamdulillah. Seroonookk teman dapat h a n d p h o n e baru. Shhhh jangan kecoh-kecoh. Handphone tak semegah korang pun. Yelah, ni first time kut aku ada telefon bimbit sendiri. Wah ayat, tak boleh blah. Haha. Anyway, alhamdulillah sebab ada mak macam mak aku. ;)

Okeylah, nak packing barang balik Nilai ni. Yelah, tugasku kan sebagai student. Ohhh yeah!! Selamat menyambut Ramadan yang menjelma. Suke..suke..



Melompat aku kalau dapat Iphone macam kat atas ni. Kena kumpul duit ni...yes,yes!!!
Kini,masih termenung melihat telefon bimbit baru. Auuuuwww. Sengih. Teeheee.. =)



LIKE it? Thanks for reading this entry.

2 100 gives support!!!:

Amoi said...

tengah kumpul duitttttt beli Blackberryyyy

fffuuuuhhhhh!

khainisa said...

@Amoi Hehe. jom kumpul beli Iphone.

copyright@khainisa.ahmad