"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, May 30, 2011

Sudirman Cup 2011 | China bertemu Denmark

Assalammualaikum you ollsss.


Aku bukanlah peminat tegar semua acara sukan. Hanya sukan yang ada laki hensem jek aku layan. Especially, badminton. HAHA. Tapi, demi jaga hati semua pihak aku tengok jelah semua. Ada satu dua game jek tak layan; golf and bowling. Tak tahulah kenapa.

Dulu, cita-cita aku nak jadi atlet negara. Nak wakil lari pecut lagi tu. Siap buat ujian kelayakan nak masuk sekolah sukan lagi. Walaweyh...korang pernah? Tapi, alih-alih sekolah lain juga pilih aku. Melepas laa sudah~ 

Malam ni China melakar sejarah kali ke berapa aku pun tak tahulah. China menang, dan Denmark kalah. Bapa aku cakap diorang dah banyak kali menang. Tak kisah laa. Sebab diorang memang hebat pun. So, no wonder laa kan.

Woowooo... pemain yang aku nanti-nantikan muncul. Punyalah concentrate tengok gaya Mr. LD aku main. Smash sana, smash sini. Lompat dia perrggghhh stylo la bro! Last-last, aku ter'buai' dek kehebatan dia menangkis shuttle. Hehe. Tak tahu laa pasal apa aku boleh ter'zzzz' seketika. Maybe sebab dia tak menentang Datuk LCW kita kut. Aiiiissshh...

Tapi, takpe sebab aku tahu dia akan menang punya. Tahniah laa buat pasukan China sebab sudah banyak kali peluk,pegang, genggam Sudirman Cup tu. 

Dan tadi, semasa penyampaian medal dan sejambak bunga. Fu Haifeng bawa anak dia kut. Ohh, dah laa anak dia gemok, baju pula besor. Jeles aku, dapat naik podium tu senang-senang. Aku yang banyak kali dapat jadi olahragawati pun tak merasa podium international. Ngeee~ (tolonglah dengan budak hingusan pun nak jeles) Haha. Okey, tipu je tu.

Anyway, tahniah buat Malaysia juga sebab at least dapat masuk suku-akhir. Kalah kepada Indonesia. Tak patut, tak patut. So, kepada jurulatih Malaysia jika mahu menukar atau menambah pemain wanita Malaysia, bolehlah contact saya. Bukan main-main. Ini seriuuuusss~ Hehe.

Uhhh Mr LYD aku di'zoooom' camera. Berbunga-bunga hati ini. Cewah!

 ********
Ter'rajin' menaip kisah sukan pula dah. Tak faham aku!


LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad