"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, January 30, 2011

i am the best TRAVELLER.

Assalammualaikum semuaa...
korang tahu tak yang hari ini ada IT Fair kat Mid Valley...?? Aku tahu pun sebab terbace iklan pasal ni kat newspaper. okey korang! ade story nak di'telling'kan. korang dengar ek. hari ini aku ke kajang sebab ada hal. hal apa, itu perlu dirahsiakan. haha. poyolah kau Nisak. okeh2. actually, aku rasa macam aku dah nak hampir gila. sebab tadi sepatutnya aku ke mid after pergi kajang. tapi banyak sangat dugaan demi dugaan timpa aku dan aku bersabar. ok itu baru sekali aku sabar.

then, lepas itu aku target la yang activities kat kajang tu just sekejap je. yaa, mungkin gotong-royong saje. tapi rupa-rupanya tidak. gege...aku rase macam nak meraung. yelah, aku dah janji dengan dormmates yang kitorang nak ke mid untuk beli hard disk yang berharga 99 ringgit Malaysia sahaja. cuba korang bayang... RM 99!!! kut... dah laa 500 GB. memang super, duper...murah laa aku cakap sama lu all. untuk dipendekkan cerite. aku cancel ke Mid Valley. tapi dah beli tiket dowh. dari kajang ke mid. melayang 2.60 aku.

herrmmm...heerrrrmmm... mengeluh punya panjang tu. after that, aku tekad nak beli tiket ke Nilai. ye! arah ke kolej aku. tiket pergi mid tu memang jadik kenangan aku la. siap buat frame. boleh tak? haha.
then, aku tunggu punya tunggu punya tunggu kat stesen ktm kajang tu untuk naik sekali tren kawan aku yang dari Mid tu. memang aku bajet cool duduk sorang-sorang pandang gerabak tren. dah macam orang tak ade haluan. sambil bangge pakai baju Econs Society. hehe. kalau baju sendiri tak pe, tapi ini baju....okeh, aku tak sambung ayat.
lebih kurang rupe ini laa aku tadi.hehe.
kadang-kadang aku naik bosan nampak komuter lalu depan aku. nak naik, tapi nanti tak ade kawan naik taxi sekali pulak. so, aku pun tunggu. sempat sembang dengan kakak UKM dah aku ni.
tiba-tiba dengar laa sound perempuan cantik cakap " tren ke Seremban akan dijangka tiba dalam masa 12 minit lagi. Tren ini mengalami kesulitan dan mohon maaf atas kelewatan dari waktu yang ditetapkan. tren sekarang berada di Bandar Tasik Selatan. Terima kasih."

see korang siap aku dah boleh hafal text staff ktm ni. adeh. memang terbukti aku penumpang paling lama tunggu tren. setelah sekian lama, aku terime mesej dari member aku yang dari Mid tu. "ok, nisa get ready!!!" aku dengan senang hati terus ke garisan kuning kat tempat tunggu pintu tren buka. tanpa tengok kiri kanan ni. sangat focus!!!

dan akhirnya tren sampai kat depan aku. aku masuk. tapi tak payah cakap laa macam mana situation dalam tren tu. memang ibarat ikan dalam sardin. ish,ish... tapi aku sempat terjumpa Ada, member Sasis dulu yang sama study dengan aku kat UIA ni.

short cut cerita. rupa-rupanya tren yang aku naik tu bukan tren kawan aku. adeh, dugaan lagi. banyak sangat dah dugaan hari ni. tak pe, aku reda je. akhirnya aku tunggu di Nilai sebab nak balik naik taxi sekali. fuuuuhhhh lepas 1o minit tunggu, sampai jugak diorang. Alhamdulillah kami selamat tanpa kecelakaan.

value from this story, ada hikmah disebalik kejadian. aku dapat rasakan yang Allah macam menghalang aku pergi Mid Valley mungkin sebab...
"Only Allah knows everything"
yes! i entirely sure that.
LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad