"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, December 30, 2010

renungan bersame...

Assalammualaikum semua.


masih terase bahang kegembiraan semalam. ye!  skuad Malaysia kini kembali hidup selepas banyak kali tewas di  gelanggang. yeke?? haha. ntah aku jarang up-to-date pasal bola ni.
anyway, entry aku kali ni bunyinya serius sket. buat renungan kita semua. InsyaAllah.
rase-rasenye semua orang Islam tahu kan name2 malaikat. ish,kalau tak tahu... speechless aku!


***********



Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.

Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca sholawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang bersholawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang bersholawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang bersholawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."


so, kalau kita ingin express kan kasih dan sayang kita pade Nabi Muhammad hendaklah kita berselawat ke atasnya. InsyaAllah banyak reward yang bakal kita dapat.

**********

pss, pss...assignment aku maseh berlambak kome!...

LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad