"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Friday, October 22, 2010

kate dulang paku serpih..ngate orang,jangan lebih2



Salam buat korang!


uhhh Salam 1 Malaysia jugak.. erkk.. kalau ade orang bagi 'Salam 1 Malaysia', nak jawab ape ek. ??? errmm,pikir pikirkan laa.
Siape yang wujudkan salam macam nie. itu tak penting! sebab..
salam itu means 'sejahtera','selamat','aman','makmur' dan segale bagai laa.. tapi biarlah salam itu salam yang bawe maksud baik. so,cube kite translate kan 'salam 1 Malaysia' nie.
okeh! means nye kat sini..sejahtera 1 Malaysia. waaahhh bukak mate luas2..open your eyes.. and see!
maksud nyer agak baek. sebab.. ia mendoakan seluruh Malaysia sejahtera. (mungkinkah?) waAllahu'alam.
(tidak menyokong mane parti2..hijo mahupun merah) tapi mungkin kuning! erkk?? jz ignore about it.




actually,bukan ini yang nak aku katekan di entry kali ini. waaahh gaye macam pem'belog' hebat! hehe.
marcapade kini,orang asyik dok ghalet memperkatekan,mempersoalkan.. tentang..
"ISLAMIC Fashions Festival". ye! aku sempat laa jugak ushe2 gambor2 time festival nie. err,agak memalukan.




hermm..aku tak nak cakap banyak. tapi,bile tengok balek komen2 orang pasal IFF nie. ye! aku sokong semangat diorang nak membantah tindakan nie. tapi kan korang...yang mengate tue plak,aiiisshhh...
tak sedor diri yang dia pon same. okeh! cube kite tgk orang Islam sekarang (tak menjurus kepade mane2 kaum) deme sendiri pon.. 2x5 jerk. pakai tudung tapi nampak lengan. same jer motifnyer dgn gambor2 tue.
tok sah laa dok ngate orang lebih2 tak baek. buang current jerk.. ustaz,ustazah saye selalu pesan..Umpatan,mengate itu umpame makan daging saudara kite sendiri. erkk?? agak geli.. tapi itu semua dibolehkan dengan bersyarat. tak per,next entry aku tuleh jenis2 umpatan yang dibenarkan mengikut care Islam.




ye! aku tak kate,aku nie baek. tapi aku cube perbaiki diri aku supaye dapat jadik yang terbaek!... so,sorie sangat2 kalo ade yang tersinggung. (tapi,kalo tersinggung pun tak salah,at least kite sedor dan tahu salah silap kite,betui tak?? haaa...)




korang tengok gambor2 nie..dan renung2kan a.k.a Muhasabah diri korang dan aku jugak...


gambar yang paling banyak kontroversi. sebab..
ade kalimah Muhammad,nabi kite. Astaghfirullah halazim...

konon Islamic! hermm.. memang dah nak akhir zaman gamaknyer... Hanya Allah sahaja yang tahu.

notamaut: tapi kenape mesti pompuan jadik model? laki tak boleh ke..musykil aku!!!





LIKE it? Thanks for reading this entry.
copyright@khainisa.ahmad