"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Friday, October 8, 2010

jom study Australia!

Salam buat korang!
korang mesti ade impian nak study abroad kan. samelah macam aku. aku dapat rasekan hampir semua student yang dapat result elok time SPM mesti nak belajar kat oversea. betulkan? baguslah niat yang bagus tue. semua orang ada impian dan cita-cita so,tak salah kalau nak kejar semua itu. yang penting ada usaha dan yakin pada diri.


back to the topic...aku sebenarnya nak bercerite sket pasal impian aku nak further study kat Australia. tak kesah laa U ape pon. kut2 ade rezeki time umur aku 25 nanti ker..hoho.. InsyaAllah,korang doakan aku success okeh!
University of Adelaide' coming up 7 years more from now

knape mesti Australia? sebab kat sane ramai orang Islam. Alhamdulillah~ ye laa,hampir setiap tempat kat dunia nie pasti ade orang Islam. tak kirelah dlm jumlah sket ker..yang pasti ade! 
environment kat sane pon lebih kurang macam kat Malaysia,cuma yang bezanye ade salji kut. kalo kat Malaysia ade salji alamat nye...wallahualam.
as-solatu 'ima nuddin


ohh iye kalo korang rase2 nak belajar kat Australia jugak. kat sini banyak info pasal study Australia Jom! aku alu-alukan sbb kalau nak menuntut tak kire tempat dan mase. dalam lagu nasyid Raihan kut,ade tuleh 'menuntut ilmu biarlah sampai ke China'. (rasenyer laa kalau salah,sorie!)


ohh before terlupe,sekarang dah bulan Oktober. dan sekarang PMR sedang dijalankan. means nnt SPM plak tibe. so, kepade adek2 yang nak amek exam tue, 'ALL THE BEST AND DO THE BEST!' sbb time exam laa kite nak measure our knowledge and brain. dan mase tue jgak dapat menentukan mase depan kita. mane laa taw dapat study oversea, tambah2 lagi Australia. perrggghhh gile syok! 

 antare U kat australia...
see,environment yang cantek!

ape2 pon,nak blajar kat oversea ke dalam Malaysia ker...semua tue bergantung pada usaha. Ape yang penting..??? kerjasame...



notamaut: bersyukur dapat belajar kat U international jgak even kat Malaysia jerk. LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad