"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Tuesday, January 6, 2015

Wrap up 2014

2014.

Ada empat angka. Dan empat angka inilah banyak terkandung pelbagai cerita. Sedih duka gembira menangis. Semuanya berkaitan emosi. Untuk mengelakkan dari stress berpanjangan why not you read my blog. Confirm ceria balik. Serious

Aku sebenarnya agak pelupa kalau aku tak catat kat mana-mana tugasan aku. Contohnya, macam solat tetiba aku dah duduk berwirid. Mulalah aku pikir aku dah bagi salam ke? Ha kau macam tu sekali lupanya. Dasat! Jadinya sebab tulah aku buat blog. Tapi bila dah buat, malas taip. Cemane tu nisak oiii

Last year, alhamdulillah banyak jugak la aku travel. Travel dengan kawan-kawan paling best. I dunno I love my friends so much. But family first ofcos! Sebabkan terlalu sayang aku sanggup jadi leader untuk trip-trip sedemikian. Akulah financial controller, akulah program manager. Akulah segala-galanya. Kahkah perasan

Abah aku ni jenis tak bagi aku jalan sorang-sorang tapi aku buat juga. Independent kot! Gagah. Alah call operator pun takut! blerghhh

Last year on August, aku dengan adik aku pergi ke Sibu. Niat aku tulus dan suci sebab nak lawat kakak kat sana kot. Tapi peribahasa pun menyatakan, sambil menyelam minum air. Apa lagi, bercuti la kami selepas berhempas pulas dengan exam. ye dok?

Hello Sibu! Nice to meet youuuu see you when I see you. 




Dalam kesibukan dunia, alhamdulillah sempat juga jumpa kawan-kawan sekolah lama. MashaAllah makin beso dah deme. Cantik pun iya juga. Boleh la kahwin yek? *kenyit mata*


Raya is the best time to meet. Seronok mengkome bergosip ye. 




And yang paling highlight dalam hidup aku sepanjang 2014 ialah jadi kakak mrc. Perghhh penangan dia kau tak boleh tidur malam. Asyik dok terkenangkan prog mane yang belum settle. Duit siapa yang belum claim lagi. Nak dengo cakap orang ni, cakap orang ni salah. Macam macam pe'el aku jumpa. Hanya Tuhan sahaja yang tahu macam mana rasanya. Tapi itulah nama cabaran hidup ye dok? Mana ada benda senang je memanjang.




And alhamdulillah I'm done with my responsibility. Takde dah lepas ni meeting 25 jam sehari. Ok over. Moga diterima amalan kita inshaAllah.

2014 juga banyak simpan kenangan buruk. MH 370 hilang di langit, MH 17 jatuh kena tembak, flight Airasia jatuh terhempas dari Surabaya la. Ya Allah banyak sangat dugaan kan. Banjir pula datang menderu. Macam-macam. Tapi siapa kita untuk menidakkan. Semua ni back to qada' and qadar. Kun fayakun. Apa yang boleh kita buat, doa. Selemah lemah iman melalui hati. Kita harap semua mangsa banjir okay dan terima dengan reda. Rumah kita pun kena jugak. T..T

At the end, we celebrate new year with doa. Hoping for the good time and success in life. InshaAllah. Lepas exam ni, ada program kat Kedah. Lepas tu praktikal. Lepas tu nak uruskan THEKHAILA kitew. Lepas tu lagi nak basuh rumah kena banjir. Lepas tu ini la...lepas tu lagi itu la... lepas tu... hahaha gaya busy sedunia.


Oh, Hello 2015. Hope I nice with you. Nisak boleh!

LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad