"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Wednesday, November 19, 2014

Solat

Assalammualaikum dunia, Assalammualaikum semuaaaaa (FT, 2014)

Ha nampak antara kesan belajar EAW, citation sekali aku bubuh. Ok tidak ini bukan kisah utama yang nak aku sampaikan. Btw, itew baru schje submit shecond draft EAW harap-harap madam itew tak mengamuk. blergggghhh dah kenape nak cerite dekat sini? heh

Sejak dua menjak ni banyak sangat orang share pasal tanda-tanda kiamat. Kat group wassap la, fb la, twitter la, instagram jugak. Hermmm rasa macam sempat ke idok nak pergi Mekah ni... perasaan takut tu datang segera.

Perkara pertama yang paling aku takut sekali, amalan aku. Solat, benda paling senang orang nak ambil mudah. Kita maybe senang alpa, tapi perkara yg senang lupa ni la yang aku buatkan kita senang jatuh dalam neraka. Nauzubillahi min zalik. Aku sayang kau, kau sayang aku kan BFF? (BFF=best friends forever)

Sometimes, aku rasa berdebar je tengok orang tengah layan cerita time maghrib gelak sorang-sorang, nak tegur je kot. macam "dah solat?" atau "tak solat ke?" itupun risau je rasa takut nanti dia annoying dengan dakwah kita. Tapi........ kalau awak tak solat nanti kita kena soal dengan Allah kat padang mahsyar. "Kenapa kau tak ajak kawan kau itu solat sama-sama?????" masa tu mesti buntu tak tahu nak jawab. T..T

Sedih. Terkilan. Sebab dia tu kawan kita sendiri. Kita kenal dia.
Tak apalah husnuzon je, manalah tahu dia solat ketika kau leka.

Salam isyak semuanya.

Love you sisters wallahi lillahitaala.



LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad