"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Tuesday, February 21, 2012

Yang Aku Suka (6) : Traditional Musical Gamelan !

Assalammualaikum

Alhamdulillah kenyang sudah. Haa, lepas makan haruslah tadah tangan baca doa lepas makan. Baguuusss ni ye. Edegegegge (garu bawah dagu)



*****

Lepas makan di cafe, cadang nak turun bawah pulak. Di bilik tv. Yes ! Ber-air cond. Seronok laa weh, kat cafe panas. Dah laa kipas tak buka. Pastu, dah la tengah hangin dengan makcik cafe yang kerek. Grrrrr. Sabarlah yong oooii !

Lama juga eh, aku tak menghapdate belog ni. Yalah, aku bukannya ada dua jasad. Satu jasad ke kelas, satu jasad lagi pegang laptop update laporan. No no no. Itu bukan manusia namanye ek. Ohh, sekarang aku tengah baca novel Ramlee Awang Mursyid (novelis kegemaran aku) yang judulnye Rayyan Fantasi. Punya lama jugalaah nak menyentuh dan buka mukasurat satu-persatu. Yalah, aku bukannya senang nak baca buku tebal-tebal ni. Take a long time kut. Otak budak mengira la katakan. Kahkah.

Kali ni, aku nak taip entry mengenai UIA kesayangan aku lagi. Sorry for those not comfort with my story. But I still love IIUM so much. Ngehngeh. Ohh, mana lah tau kut boleh bagi adik-adik SPM last year inspiration nak masuk UIA kan. Sangatlah dialu-alukan.

Since Ta'aruf Week, I really busy. Yeah, with my class, my interview to join clubs in IIUM and sport too. Aku ni memang hantu co-curricular la kut. Sampai membersss aku, cakap " Kau ni busy sangat dengan hockey la, volley la, gamelan la etc..." Kehkeh. Yes I admit it !

You know, zaman universiti la kita kena cuba macam-macam. Kalau tak cuba buat macam ni, bila lagi. BILA? Haaa... that's why la I'm trying every sport, musician club and so on. Because I like them. Dulu-dulu, nampak netball je. So, terpaksalah jadi wakil netball untuk sekolah rendah, sekolah menengah malah di PLKN juga. Hehe. Hebat tak aku. Boleh jadi setiap tahun aku jadi olahragawati kut. Kahkahkahkah. (gelak berdekah tanpa henti)

Last week, aku dapat message dari sister Club Gamelan. Memang syiiiook habislah. Dapat merasa main alat-alat gamelan. Best weh ! That time, I just know gamelan is not a musical instrument but a name of musical. Can you get it? Maksud aku, gamelan tu bukanlah alat muzik yang ketuk-ketuk tu sahaja tapi merangkul banyak alat muzik yang lain. Contohnya; bonang, saronbarong, saronpeking, gendang dan..dan.. lupa pula. Teeeeettttt ( anda gagal jadi ahli ! ) Ohhhh tidak !!

Sekali korang cuba main ketuk-ketuk, pukul-pukul, ketuk kemudian pegang semula yang diketuk tadi. Korang pasti rasa kegembiraannye. Hehe. Arrrrrgggghhhh memang best laa wa cakap sama lu olang !

Semalam aku wakil mahallah untuk sukan hoki. Memang main sampai penat nak mampus la. Lari sana, lari sini. Kejar bola, jangan bagi pihak opponent rampas bola gua. Aiiissshhh penat woo nak jadi defend. Alhamdulillah, kitorang dapat masuk quarter final. Syukur kepada illahi. And, semalam jugaklah hari untuk 2nd phase for Gamelan. Adeh, letih tu memang ada. Tapi demi Gamelan aku sanggup mengharungi hujan yang nak half lebat. Kehkeh. Ku redahi dengan tenang dan akhirnya sampai juga di Cultural Art Centre. Thanks madam sebab kasi tumpang kereta Honda. Ceh naik kereta boleh la nak redah dengan tenang. Mbahahahahha.

Dan, perkara yang aku paling benci adalah sebab terpaksa pakai baju sukan berwarna pink. Again, PINK !!! Aku benci pink weh. Tak dapat terima. Nasib baik pink yang pekat bercampur warna pink slow. Kalau tidak mahu wajah aku macam cuka saja. Ngeeee ~ Kenape mahallah aku warna rasminya pink? Why??? Nak tukar mahallah yang warna birulah macam ni. HAHA.

Alhamdulillah interview 2nd phase pun okay. YES!!! Thanks Dell and Piqa for waiting me until finish the interview. Harap-harap dapat join that club.


Baiklah, aku nak pesan satu je, kalau korang betul-betul berminat dengan something yang korang rasa sangat admire it. Just go for it. Never hope others. Do by yourself and have fun with it. You know, I experienced it before. ;))))))



Ini agak susah nak mainkan. Seyes !

Ini namanya Bonang. Mati-mati ingat ni adalah Gamelan. Haha. Nampak sangat freshie.

Akanku pastikan aku bakal wakil UIA. Hehe.



P/S : My class Micro will start on 5.30pm later. Huaaaaarrrrgghhh wanna continue my sleep. Ngehngeh.



LIKE it? Thanks for reading this entry.

2 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad