"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, January 12, 2012

Drama Koreaaahh #1: God of study

Assalammualaikum.


Ahaaa...musim sekolah sudah bermula kan. Hek eleh dia ni laa kan, hari ini dah dua belas haribulan satu kut, of course lah dah start ! Aigoooo... Ok, fine ! Aku saja nak bermadah. Boleh kaaaannn... Kut la, ada yang tak bersekolah lagi, yalah sekarang ada negeri yang dilanda banjir. Haiip, tak baca newspaper ye !!

Bagi korang semua, aku ada tips untuk skor pelajaran. Hehe. Aku bukanlah consultant education berjaya, mahupun budak Dekan ataupun nama glemernyee Dean's list every semester. Tapi, inilah yang aku nak bagitahu ni. Ada cerita kore-aaaahhhh yang dulu aku tak pernah pandang pun. Last-last rupanye cerita ni besttt gilak !! Seyess ! Cubalah terai tengok. Haha.





Nama cerita tu, God of study. Ianya pasal ada 5 budak sekolah ni duduk dalam kelas yang paling teruk gile. Kelas sebelah kanan tu pun teruk jugak, kiri pun sama. Senang cerita memang sekolah tu dihuni oleh ramai student yang bad laa (thumbs up terbalik). But ada je yang pandai tapi diorang spesifikasikan sebagai anak-anak yang kaya je pandai, yang miskin bodoh atau bahasa sopannya kurang pandai. Hehe.

Then, datanglah penyelamat sekolah tu seorang lawyer yang mana mencadangkan buat satu kelas spesel untuk student yang diorang nak hantar ke Chun Ha Universiti. salah satu, universiti yang hebatlahhh kat Korea tu. Nak pendek kan cerita laaa senang sikit. Aku, bila panjang sangat entry ni karang hilang idea. Kihkih. Actually malas. HAHA. So, datanglah 5 budak yang nak ubah diri mereka jadi pandai ke kelas spesel tu. Bermulalah kisah mereka berlima. Macam-macam berlaku. Suka duka sedih gembira. Semua ada !!

Anddd, cerita ini sangat cool and fun disamping dia bagi tips study setiap kali habis episod. Itu yang menarik tu ! Pelakon-pelakon dia pun comel. Hehe. Yalah, macam aku kalau nak tengok drama Korea ni kena tengok pelakon dia. Kalau pelakon tak kenal memang tak pandang. Haha. Macamlah mereka tu kenal aku. LOL.

Dan, daaannn ada satu lagi. Drama ni sangat touching sebab ada unsur sayang pada guru yang garang gila, sebab paksa diorang study, pastu selfish (bukan sell-fish). Even, kena paksa sekalipun diorang tetap bertahan sebab nak result cemerlang. It's amazing dowwh !!



Diorang memang go of study laa kut, sebab budak perempuan dari belah kanan tu dapat masuk Sungkyunkwan Universiti dalam bidang sosial sains. Terreerr kan??? Dalam sibuk buat drama pun boleh hebat dapat pelajaran. Yang lain tu...mungkin berjaya dalam bidang berlakon jelah kut. Hehe, aku tak lagi discover. Tapi, budak laki yang kanan sekaliii tu rasa macam muka Yong Hwa, CN Blue punya vokalis. Ada rupa sikitlah kan ~


Ok lah, nak tulis berjela-jela pun karang tak terbaca. So, aku stop dulu. I'm done !


P/s : Take time untuk taip entry sementara tengah jahit manik baju mak,kakak,aku. HEHE. Tak sangka aku bijak jahit-menjahit ni. Auww !





LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad