"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, January 5, 2012

Artis, Doktor Gigi dan Adelaide

Assalammualaikum.


Semua orang ada cita-cita masing-masing untuk sambung pengajian. Betul tak? Especially untuk adik-adik SPM kita tahun lepas. Macam adik aku. Kamu semua yang budak-budak ni mesti confuse nak isi universiti mana, matrik nak bubuh apa. Kan,kan,kaaaann... So, dinasihatkanlah tanya seniorss(plural) ataupun parents korang kan. Itu penting tu, sebab diorang lebih makan garam dari kita. Maksud 'akak' korang semualah. Sebab 'akak' dah masuk universiti dulu dah. Eh, nak tanya pada yang pakar ni pun boleh. HAHA. Ok, just kidding !

Actually, apa yang aku nak sampaikan adalah. Minggu ni semua nak buat aku jadi adore kat diorang. Sebab apa? First, Kak Wardina. Dia sangat cool~ and adorable to her sisters and brothers. I admire her kut ! Since she not wear scarf until laaaa ni dia berhijab. Sangat-sangat. Dulu itu tak penting, sekarang itu yang perlu kita lihat. Perubahan dia, mashaAllah. Allah sahajalah yang mampu memberi hidayah pada orang yang dikehendaki. Right? So, hopefully Kak Dina berterusan menjadi Muslimah yang disanjungi. InshaAllah. Me too.

See ! Ohhhh...


Second benda yang membuatkan aku geraaaamm. Bukan geram apa, just eiii jelesnye. Dan aku terus jadi macam gila semalam sebab tahu dia belajar di University of Adelaide. Oh !!! My favourite university since form 5 ago. Until now, you know ! I really-really jealous with her. And, she just graduated from there in dentistry. Do you recognize her? Yeaaahhh, I think someone know her. She's in MasterChef Malaysia. Kak Ezani. Waaaahh, sudahlah pandai masak, belajar pun pandai. Yeah, Allah gives her the abilities. So, she did. ;) Alhamdulillah. For those yang tak tahu, Kak Ezani ni masuk final lawan dengan Wahidan. Eceeeeyy, ko pun nak jadi MasterChef ke, Nisa??? Ohhhh...aku MasterEat ! Kahkahkah.


Masakan seorang Doktor Gigi. ;)))


Third thing ialah kawan PLKN aku dapat offer sambung pelajaran dalam bidang apa aku tak sure. Tapi, dia mention dia di'offer' 2 universiti di Australia. Melbourne or Adelaide. Ohhh, friend ! Go to Adelaide lah. Nanti ko tangkaplah gambar banyak-banyak kat sana then, bagi aku tengok. At least merasa nikmat kat sana. Haha. InshaAllah, aku cuba menyusul ke sana. Mungkin untuk master ke, PhD ke... Manalah tahu. Allah knows better. Teeheee...

Best gilak !!! Boleh buat pilihan pulak tu. Aiiisshh. HAHA.


Kalau sebut pasal makanan, Adelaide, perempuan-perempuan yang baik memang aku adore gilaaa!!! Sebab benda-benda macam memberikan aku inspirasi kut. Sangat cool okay !

Korang pun ada benda yang menginspirasikan diri juga kan. Jom share di comment bawah ni!!!
And selamat maju jaya buat adik-adik SPM tahun lepas. Moga result cemerlang hendakNya.

"And he who does good things in public to show off and win the praise of the people, Allah will disclose his real intention (and humiliate him) on the Day of Ressuresction."-Hadith Bukhari
Fahamkan dan selamat beramal. ;)



LIKE it? Thanks for reading this entry.

3 100 gives support!!!:

sopiah said...

wahhh siapa kawan plkn yang dapat dua offer tu? bestnyaaaa!

hadijah said...
This comment has been removed by the author.
khainisa said...

yong! ingat lagi tak Izzat kompeni kita dulu.. dialah yg dpt tu.

copyright@khainisa.ahmad