"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, October 17, 2011

Tentera Korea masuk Islam

Assalammualaikum.


Lame bebenor tak menulis entry kat belog ni. Aiiisshhh..orang bus-zyy laa katekan. Ok,bus-zyy dengan menonton cerite Korea. Haha. Aku bukanlah fanatik mane pun. Tak macam kawan aku yang sorang. Dia ade belog. Ce..korang klik sini. Lagi laaa banyak pasal Kore-aahhh. Tapi penulisan blognya agak skema. Haha. Budak sastera katanya. (sampai ayat aku nak menegaskannya pun guna bahasa baku)

Cakap pasal Korea ni, aku ada something nak share. Baru-baru ini, aku terbaca kat home Fb aku pasal askar Korea. Thanks for those share this article. Aku tak larat nak describe lebih-lebih tapi cube bace ni...

After they said kalimah syahadah, they are Muslim now.


"KOMANDAN 37 PRAJURIT KORSEL MASUK ISLAM: Kapten San Jin-Gu adalah salah satu komandan Brigade-11SF, pasukan perdamaian PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Irak. Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Irak Utara. Saat bertugas di wilayah tsb, ia sering mengamati orang2 muslim sholat berjamaah di masjid, kebetulan markas pasukannya berada dekat masjid. Ia sangat tertegun dengan gerakan-gerakan sholat. Karena dihinggapi rasa penasaran, ia mencoba menirukan seluruh gerakan sholat dan dipraktekan di kamarnya sendirian. Pada saat mempraktekan itulah ia merasakan ada ketenangan, dan perasaan damai dalam hatinya. Itulah sebabnya, gerakan2 sholat tsb kemudian ia jadikan program meditasi di pasukan yg ia pimpin (disamping Yoga), dan ternyata sebagian besar prajurit setelah mempraktekan gerakan2 sholat tsb merasakan hal yg sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai. Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya ia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada prajurit2nya, ia berkata: "aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya itu, dan cahaya itu adalah Islam". Tanpa ia duga, secara spontan 37 prajurit yang ia pimpin mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandanya - untuk juga memeluk Islam. Subhanallah-Walhamdulillah

-Allahu Akbar!"

Terharu kan weyh...memang hidayah Allah tu tak kira siapa-siapa. Alhamdulillah melalui solat pun sudah menarik non-Muslim jadi Muslim. Allah is almighty. Seronoknya kalau artis Korea pun pergi sana then, convert to Islam. Woww!! But hidayah Allah is only for those are selected. Anddd...we are already Muslim should be always praises to Him. Thank you Allah.



LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad