"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Wednesday, October 19, 2011

MUET dan cikgu baru?

Assalammualaikum


Entry ini umpama karangan pilihan waktu SPM, sambung ayat dibawah di dalam perenggan pertengahan. Bukan akhir ataupun mula.


"Ehh..itu cikgu baru ke?" murid-murid sekolah berkata dengan slow nya,tapi tetap aku boleh dengar. Memang nak bagi hint. Ok faham.
**********


Mulakan perjalanan di pagi hari. Memang pihak Lembaga Pelajaran Malaysia tak bagi aku tidur di waktu pagi. Haha. Ok, aku memang tak tidurr after subuh. Seyes ni. Ok fine, tak percaya pun tak kisah. Hehe. Actually, I can drive by my own to go there. But you know, my father not trust me. Oh...so sad. Its ok. Then, my mom laa yang hantar ke sana. Lebih kurang 20 minutes baru sampai.


Sampai-sampai je, mok aaiiii ramainya student. Alaaa yelah, pagi-pagi macam tu diorang ada assembly. Adeyh, lupe. So, my mom just left me outside the gate. Memang aku dipandang macam 'rusa masuk kampung'. Sabar jelah. Dah laaa aku ni tak tahu apa-apa kat situ. Buat muka budak baik jelah yang mampu. But suddenly, I saw a group of boys and heard...


"Ehh..itu cikgu baru ke?" murid-murid sekolah berkata dengan slow nya,tapi tetap aku boleh dengar. Memang nak bagi hint. Ok faham. Aku still lagi buat muka fokuusss mencari mangsa nak ditanya. Haha. Akhirnya,aku nampak dua orang cikgu bawa bag. Lekas aku mengejar mereka. Eceyyy. Buat muka budak baik lagi. Dan berkata: "Errmmm..cikgu. Kelas untuk Muet kat mana?" Beliau menuding jari ke arah bangunan 4 tingkat tu. Ouuhhhh terima kasih cikgu!
Masih lagi blurrr, cari lagi mangsa untuk ditanya. Haha. Apekehaayy aku lembab sangat aku pun tak tahu. Then, ada seorang cikgu ni habaq kat aku. Ouuhh bilik tu kat tingkat 4. Okey,okey. Naik pun selangkah demi selangkah. Sambil tu bacalah selawat semoga dipermudahkan urusan. Bagusss ni. Hee... Ohhh no!! Ada member UIA juga laa. Hehe. At least ada juga aku kawan walaupun seorang.
But you know, majority who taken MUET yesterday are 'golongan-30-40 an' something like that la. Its still have student like me. Yang masih muda ini. Haha.

I got in the 2nd group. One is a clerk at factory. I ask her, why you want to take muet. She said for further studies. Ohh I see. Ermmm maybe 'golongan-30-40an' tu pun nak further studies laa kan. Ok, husnulzhon. My group has 4 candidates include me. Andd me as candidates D or we can call can-D = candy. Haha. So sweeettt. Gilee ape tiba-tiba budak ni.

The head of examiner gave us the topic. We got 

What necessary qualities that we have to make the relationship stronger and better.

And my point given is TOLERANCE. Ohhh nampak macam mudah kan. Siap bagi point,tapi kau orang tahu...otak jadik blurrr bila nak elaborate. Aku tulis je apa muncul kat kotak minda aku ni. Haha. Macam-macam. The paper said we are given only 2 minutes to think. Oh oooo... kenapa lama sangat?? Ok,kertas tu touching laa Nisa, cepat pujuk. HAHA. 

Perah memerah otak bermula dan mulalah aku berbicara dalam Bahasa Inggeris selepas itu. I think my speaking is very bad. Yelaahh, its quite long time I've never been taking for speaking test. Its really terrible and trouble and broken too. However, I still satisfied will my effort. Good job, Nisa!!! Do more better on next test,ok.

After, I finished my discussion. The time for speaking test was over. Alhamdulillah. All praises to Allah almighty. Now, its time to "ronggeng-ronggeng" with my schoolmates. Yahooo!!!

Jalan-jalan penuh keriangan,bergosip pula 2 orang yang menemani aku ni. Haha. Cadang nak jalan-jalan sekitar BANDAR Seri Iskandar, tapi bila fikir balik...ada ape jek kat situ. Hehe. Then, we're decided to go to Manjung. Yeaaahhh. Sangat awesome weyh. Dapat spent time dengan member lama. Gile best!! Even just 2 orang 'budak gedik+sengal' jek jadik peneman. Haha. Ber-BRUNCH di McD. Bergelak ketawa umpama McD tu milik tunggal kami. Sambung balik gosip-gosip liar yang tak sempat. Sengal gilee..

Ber-Breakfast and Lunch. Haha.

My old schoolmates. Musyi and Mira-eee!!

Then, my 'driver' Mira bawa aku melawat kampus UiTM S.I dia. Wah,waaahh terharulah. Actually, aku pernah masuk sekali jek kampus ni. Walaupun aku orang sekitar situ. Haha. Almaklumlah aku jarang keluar rumah. Percaye??? Round punya round... Ok, besorr jugak kampus ni. Muke tak berapa nak eksaited sangatlah. Hehe. So, korang study molek-molek kat situ ek. Tak payah nak ber'madu kasih' kat situ laa. Especially Musyi, bukannya boleh percaye budak 'BESOOR' ni. Haha.

Time is limit and over now. I've got to go. Thanks Mira and Musyi for the superb+fun time. Really appreciate it. "Klik! Klik!" Omo! bunyi ape tu. Hehe. Off course laa kami bergambar dulu. But, how come I forgot to snap with you ekk Musyi? Mungkin dapat instinct yang kau tak... HAHA. Aku tak nak sambung.


Pakcik conductor bus
Lorry and fire.

On the way nak balik rumah. Pakcik ni dok panggil aku.." Cikgu tengok ni ade lori terbakorr.." Aigooo aku bukan cikgulah. Anak cikgu iyelah. Pakcik ni lagi sorang panggil aku cikgu. Segan dowhh...time tu baru nak naik bus. Sempat plak cakap " Aiii..cikgu pun naik bus" Haha. Lawak antarabangsa betui pakcik ni niehhhh. 

But seriously, lori tu ada api. Terkezut besau eden. Semoga selamatlah drebar lori tu. Paling tak boleh blah, ade sorang budak tingkatan 1 dalam bus ni bagi tahu fakta..."Lori tu terbakor sebab pantulan cahaya matahari ke cermin sebab tu laa..." Amboooii pandai budak itu dalam bidang Science. Aku tahu itu science tahun 6 kan. Yes! Aku ingat lagi. Then, pakcik tu reply.."Kalau benorr sebab pantulan cahaya, dah lame kamu terbakorr. Itu cermin depan kamu tu haaa.. pantul je cahaya." Haha. Lagi satu lawak antarabangsa betui aku dengor deme bercakap. Terkeluar loghat Perak aku. HAHA.Baru kome tahu.

Anyway, budak Form 1 tu sangat baik. Sebab time aku nak blah, dia cakap 'Assalammualaikum kak'. Baik kan... Semoga kau jadi insan disanjungi suatu hari nanti. InsyaAllah. Okey aku nak balik rumah!!!

One more thanks to Mira and Musyi!! Korang kawan yang awesome lah. Bangga tak aku puji... Tak payah nak sengih sangatlah yerk!! Hee...



 Psss..result bakal keluar. Andd Nilai menanti aku.


LIKE it? Thanks for reading this entry.

2 100 gives support!!!:

annur said...

waaa nisa...
bestnya dpt jmpa mira and musyi...
rindu kat ko. bapa lama ko cuti?

khainisa said...

dibah..sebulan sje cuti. next week balik la. hehe. aah,mira dgn musyi..

copyright@khainisa.ahmad