"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, October 3, 2011

Pre-junior Gombak (Part 1)

Assalammualaikum.

Jambatan tu macam jambatan UIA. Sikitlah.

Sesudah habis peperiksaan yang menyiksakan sel-sel neutron untuk memerah isi-isi penting, aku terus buat keputusan nak kahwin lari. Haha. Gila! Jangan sama sekali. Actually, I decided to go to main campus after exam finished. Yeaah, just wanna see the culture anddd maybe the places. Beautiful places and enchanting panorama. Hehe. Metafora campur hiperbola sungguh.

Mula-mula rancang nak pergi 4 orang lah. Alih-alih tinggal dua orang saja yang pergi, sebab yang lain exam tak sudah lagi. Good luck you all! I think they are in exam now. Shhhh...

Memang Nilai ke Gombak dekat kan. Seandainya aku punya kereta pasti, mesti sampai cepat. Haha. Tapi disebabkan aku menyambut saranan kerajaan untuk megurangkan bencana alam, maksud aku macam pencemaran alam laa. So, aku pun dengan rela hati menaiki public. Haha. Cewah! Dari Nilai ke KL Sentral then naik LRT. Okey, aku rasa korang pun tahu naik public.

Muka gembira je bila nampak gate main campus. Haha. Dalam hati cepatlah habis foundation tak sabar ni. Semoga tiada halangan berlaku pada aku nanti. InsyaAllah. Dari LRT Gombak ke UIA naik bus lah kan. Then, tak tahu macam mana nak berhenti kat Mahallah Aminah. Dengan buat muka selamber tanyalah sister-sister kat dalam bas tu. Nasib baik dia bagi respond. Hehe.

Sampai je kat mahallah, pergi library. Mak aiiii besaqnye UIA ni. Gilalah!! Lenguh kaki kut. Dah laa mahallah jauh nak ke kuliyyah. Kena naik kereta ni. Ok abah, nak kereta!! Hehe. Berangan...berangan... Seriously, I was frozen for a while. It's nice to be here. Sabar Nisa, sabar... Jalan ke library pun, budget la macam student dah lama kat situ. Ceyyyy... Haha.

Esoknya, kami keluar ke Wangsa Walk. So, malam tu kami sembang macam-macam selepas lama tak ketemu. Ayat, tak boleh blah. Haha. Everything happened at there. So awesome moments I guess. Hang out yang sangat seronok bagi aku. Yelah, bukan senang nak gather balik. Agak-agak lepas kita grad nanti dapat tak keluar lagi macam ni ek???

Chocolate ice blended with pearl bubble. Deliciouuusss.
Okey, terteleng sikit. Haha.
 Just us from Nilai to Gombak.

Senyum.
Sengal dua senior ni. HAHAHAHHAHA. Senior??
Okey, main dalam Cold Storage tak ajak aku.





Anyway, I still felt the happiness until today. Thanks friendsss....

Sedih dowh time nak berpisah kat LRT. Boleh pulak kawan aku tertinggal bedak dalam beg aku. Haha. Nanti aku bank in kat kau ek...tunggu jelah. See you next year. February.





LIKE it? Thanks for reading this entry.

6 100 gives support!!!:

Ansue said...

ughhh bestnye korang!!! eh eh eh santek sangat akak pakai shawl pelangi tu. saya macam dah jatuh cinta pulak wahahaha

Soul Seeker said...

selamat datang ke uia gombak ^_^

sopiah said...

tak sabar nak degree lettew. hehe

khainisa said...

@Ansue Malulah akak macam ni. Haha. Sengal lah melati ni....

khainisa said...

@::Cik Pija:: Selamat berjumpa di sana nanti Cik Pija...Hehe.

khainisa said...

@Yong Sofea A'aah laa Yong. Hehe.

copyright@khainisa.ahmad