"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Friday, June 3, 2011

Yang aku suka (4) : Percutian ke Teluk Batik

Assalammualaikum you olllsss.

Apa khabar orang kampung, lama sudah tak berjumpa. Kirim-kirimlah berita, di dalam sihat sejahtera. Lalala... Cuti-cuti macam sekarang ni, kalau tak keluar memang buang masa saja. Lainlah kalau korang semua dah bekerja full time. Langsung tak ada cuti kan. Hehe.

Last first June, member-member sekolah lama aku ajak pergi berkelah. Cewah! Kononnya, nak jumpa baliklah kan sebab after SPM langsung tak jumpa. Kalau jumpa pun, just lambai-lambai dan sengih. Tapi, kalau aku terserempak dengan member memang tak ingat dunia. Jerit sana, ketawa sini. Haha. But, I still remember my Creator. Because for this meeting. =)

********

Hujan tiba-tiba. Bukan rintik-rintik tapi lebat. Aku dengan member sekampung aku pun terpaksa delay perjalanan kitorang. Its okey. Then, sementara hujan reda aku buka Fb dulu. Haha. Bukan buat apa pun. Tengok home, yang tiada notification. :D

Akhirnya, hujan berhenti. Pajero kereta kami naik. Memang stylo laa anak gadis sembilan belas tahun bawa Pajero. Kereta besoooorrr tu. Haha. Eli, kira okey laa tu ada kereta nak pergi sana. Dari tumpang kereta orang yang terpaksa berhimpit-himpit. Hehe.

 Aku tetamu ter'hormat' !!

Gadis Pajero! HAHA.


Dalam kereta, aku terpandang ada tupperware lah. Ada makanan!! Haha. Then, Eli pun kata "Makanlah nasi lemak tu, mak aku masak." Rezeki jangan ditolak, maut jangan dicari. Tanpa melengah masa, makanlah kami semampu yang boleh. Padahal, dalam hati...' Tak mampu bagi aku! Haha.'


Aku budak baik. So, aku senyap je dalam kereta BESOR Eli sebab deme cerita pasal budak-budak IPG, Schedule inilah, PP itulah. Aku tak faham! Yelah, aku kan study tempat lain. Nun tercampak kat Nilai. Maka,kisah tempat study aku pun cerita sorang-sorang pada tupperware Eli. Grrrr... =)

Selama empat puluh minit perjalanan, akhirnya sampai juga di destinasi kami. Cewah! Hoho. Best sangat dapat jumpa member-member yang sekian lama tak jumpa. Especially, classmate, dormmates time sekolah dulu. Makin cantik kawan-kawan aku sekarang yerk! Ada yang pakai tudung Yuna laa, tudung Syria laa, aiiissshhh macam-macam. Takpe lah. Janji korang tak lupa pada kewajipan bertudung. Itu yang penting kan, kan...Alhamdulillah.

 
Bola itu bersendirian. HAHA.

Bla, bla, bla. Sembang punya sembang. Rupa-rupanya, dah tengah hari. Sedar tak sedar mandi laut pun time tengah hari nasib baik masa tu hujan rintik-rintik. So, taklah panas sangat. Yes! The correct timing. Thank you to Lyana sebab sponsored segalanya buat aku, Adib and Eli. Hehehe.

 





Cey, awal-awal tu...boleh gelak-gelak lagi...

Dah sampai ombak besar...ambil ko melayang!!! Arrgggghhhh...


Tanpa main HD memang tak lengkap percutian kitorang. Bagi aku, Nety, Lyana, and adik Nety laa kan... HAHA. Yelah, just kami berempat je kut yang try main benda alah ni. HD ni agak bahayalah. Tak percaya cubalah. Mau tercabut tudung aku time main benda ni. Giiilleee!!! Sakit dowh tangan sebab kena pegang kuat pada pemegang HD ni. Sabor jelah~ Eventhough, its one of best experience laa. Kan kawan-kawan. HAHA. 


Then, kami pergi main bowling kat TLDM Lumut. Apa, ko ingat TLDM tak main bowling ke?? Hehe. Okeylah, kalau nak dibandingkan dengan The Mines memang jauh panggang dari api laa. Haha. Anyway, its still masyuuk kut. Okeylah, merasa juga main bowling walaupun sekali strike yang ter'kira' pada markah Anis. Ceiiittt!!! Haha. Lagi sekali sabor jelah~





Main punya main, lepas penat makanlah. Actually, nak menghabiskan makanan yang deme-deme ni bawa. Karang membazir pula. Rugi! So, geraklah kami ke Marina (ape ntah..) untuk berkelah kali kedua. Lawa gileee kawasan dia. Perrrggghhh! Tak rugi sape yang ikut ke sini. Dengan angin yang sepoi-sepoi bahasenye. Dayah, ade terase tak keseronokan kitorang ni. HAHA.

 Tu diaaa...
 Tak paham aku deme ni. Haiiissshhh!
Penggambaran slot Akasia Nora Elena. HAHA.






Makan, makan, dan terus makan. Sat,sat...buat shooting dulu. Tinggalkan jejak sebelum berangkat pulang. O'ohhhh...sudah pukul 6pm. Maka kami pun pulang membawa haluan masing-masing. 

Nanti kita pergi ramai-ramai okey. Lagi BEST!!!! 
Pergi mana lagi ek...Pulau Tioman?? Langkawi?? Hermmm..Pulau Perhentian?? Tak pun...Pulau Pangkor?? HAHA.





Pada umur ke sembilan belas baru dapat merasa begini. Kesiannye aku!


LIKE it? Thanks for reading this entry.

6 100 gives support!!!:

Unknown said...

sumpah jeles!
ni ajla...
:))

khainisa said...

Ajla! nanti bila semua orang cuti, kita gather lagi yerk!!! hehe.

Anonymous said...

waaaaa....sonok kot (dbah)

khainisa said...

tu laaa dibah, orang ajak tak mau. hehe.

Ansue said...

cehhh.
okay lah tuh.

aku dah besar2 ginih tak penah lagi jln2 mcm rombongan cik kiah ngn membe2.

jeles mak tau!

khainisa said...

yeke cik suhey...kesiannye! HAHA.

copyright@khainisa.ahmad