"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, May 1, 2011

The Typical Journey

Assalammualaikum you ollsss.


Wow!!! Banyaknya entry-entry baru yang di'update' dari blogger-blogger yang aku follow. Sangatlah jauh perbezaannya kalau nak dibandingkan dengan entry aku. Ketara sangat, tak kesah laa dari segi penulisan ke...tulisan ke...jalan cerite ke...tak pun berape kali dia post. Haha. Aku ni?? Tunggu bile rase nak taip jelah.

Disebabkan hari ni cuti Hari Pekerja eventhough aku bukanlah seorang pekerja mahupun kuli. Tapi mak abah aku kerja, so tuah cuti terkenalah kat aku sikit. Haha. Therefore, I decided to go back to my home. At last, balik jugak walaupun tiket 'terpakse' ambik sebelah malam. Okey, sat lagi aku story mory pasal tiket ni. Hehe. Jika aku tak balik, alamatnye mati kebosanan laa aku kat Nilai sane. Masuk dorm tengok muke yang same, keluar saje dorm nampak Garfield. HAHA. Redup je pandangan matenye. Ce tekaa...ape bendenye tu.

Okeylah, pasal tiket tu actually aku sudah pun beli awal seminggu dari tarikh balik semalam. But then, tetibe dormmate aku bagi tahu ade netball tournament at PJ. Plus, it is for selection in MASUM team. Ohhh I really excited!!! Tapi...lawannye hari Sabtu. Aku beli tiket untuk hari Jumaat. Macam mane ni??? Nak masuk netball, tapi...nak tiket dah pun beli. Last-last, aku minta tolong kawan aku tanyakan kat member-member dia yang lain. Finally, she got one. Alhamdulillah. Dipendekkan cerite, tournament tu cancel last minute. Memang tak laa weyh, tiket dah 'terjual' kat orang. Nasib badan...

So, aku pun teruslah ajak member aku ni balik sekaki dengan aku. YES!!! Dia nak balik. Thanks Adah! For thrifty concept punya pasal, kitorang pun naik bus UIA ke arah PJ. But, we just transitted at Uni's station. Okey, maybe its the first time ride LRT kut. Haha. Akhirnya, dah sampai kat K.L sentral terus aku berlari dan terus berlari tanpa memandang kiri dan kanan. menaiki anak-anak tangge yang rela hati dipijak manusia. Cewah!!! Haha. Tanye kat kaunter,orang di kaunter...
"Tiket ke Batu Gajah, 5.35 ptg ye."
"Tak ade." sambil geleng-geleng. Aku buat muke musykil.
"Dah habis ke??" tanye lagik.
Tak jawab tapi angguk. Layan jelah.
"So, what time that free?" Okey, aku translate ape yang aku cakap. Hehe.
"9.18pm"



Adeh...lambatnye sampai rumah. Habislah, abah aku bakal mengamuk sebab tak bagitahu dia yang aku balik lambat. Dah laa aku sempat lagik lepak-lepak, cat walking kat Mid Valley. I apologize to my dad for this problem. Sorry... Yeah, kitorang lepak dengan selambenye kat McD Mid. Usha-usha budak-budak sekolah. Boleh pulak member aku ni cakap," budak-budak sekolah sekarang makin smart dowh...hensem kut!"  Hahaha. Sengal!! Biaselah beb zaman dah berubah, dunia dah maju. Kan,kan...??

Solat, makan, sembang, gelak kat Mid. Bla..bla...bla... naik balik komuter yang dah macam ikan sardin aku tengok. At least tin sardin ade lagi ruang air. Tapi yang ni, rase air cond pun tak. Arrrrgggghhh bengang betul aku tengok jantan kat dalam ladies coach. grrrr... Sabor jelah, kalau tak 'kite bakor je'! HEHE.

Penat plus letih plus boring...turun tangge then, nampak kerusi kitorang dalam tren. Apalagi, terus duduk then, zzzzz...




pss,pss...Tak tidor pun sebab fikir abah aku dah tungu lame kat station. Abah, mintak maap...=)


LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad