"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, April 3, 2011

Yang Aku Suka (3) : Ice Skating!!!

Assalammualaikum you ollss.


Credit to Dell...


Abah saye cakap "dalam banyak-banyak sukan kat Malaysia ni, badmintonlah sukan yang paling mahal. Sebab, kasutnye,shuttlenye,netnye,ape lagi...haa raketnye. Memang tak laa weyh." Tapi bagi aku la kan, bende yang paling mahal yang pernah aku buat ialah ber-ice skating. Eleh senang jek tu. Haha. Berlagak dowh. Gaye macam power! 'Hello aku power okey.' Nampak memang senang tapi kalau dah try..., orang yang reti main roller blade pun belum tentu pakar nak kawal kasut skate ni. Serioussss betul!


Mule-mule aku datang dekat tempat orang dok main skating-skating ni, aku tengok jek dulu. Peeerrrggghhh adelah seorang budak ni, Chinese looking. Okey, smart...hensemnye dia. Eh,eh...terernye pusing-pusing,trobang-trobang. Haha. Cewah! Gaye macam tunjuk hero kat depan kitorang jek. Takpe-takpe, its okey. Aku pun ushe dan terus meng-ushe. Then, sedang dok ralat trobang-trobang...jatuh pulak. Kesian, dalam hati nak gelak tapi cover ar beb! Kalaulah aku ade kat situ, memang akulah orang pertama yang akan cakap "may I help you?" Ehh, "nak akak tolong tak?" Haha. Ayat mahal gile. Akak gitu. Sengal!!


Semua yang tak habis kasi pade aku. Gileeee!!!! Tapi,I LIKE! Haha.


Then, member aku pun terase berkobar-kobar nak main. Pade mulanye aku nak tengok deme main jek. Pastu boleh gelak puas-puas. Jahat punye kawan. Haha. Tapi deme pakse aku...pastu aku pun fikir 'wat ngapo aku datang sini aku tak main dok?' So, aku pun anggung. "haaa...haaa... yelah! Tapi aku tak cukup duit kut. Dah laa tadi korang pergi order pizza. Habis duit..." Dengan buat muke kesian, member aku si Sueheylar ni pun cakap dia nak support RM3. Tak pe,ade jugak nak support. Thanks Sueheylar!!!


Uhhh ye, awal-awal aku pergi tengok fee masuk. Okey, RM 15. Tup,tup...tambah duit kasut,a pair of glove kenalah bayar RM 23 seorang. Gileeeee!!!! Memang tunggu aku kaye lagi 2,3 tahun baru aku datang balik main. Hehe. InsyaAllah. Bla...Bla...Bla... kitorang pun masuk laa dengan muke 'firts time' masuk. Peghaaakk! Dulu aku just tengok orang main dalam Tv jek. Laa ni, turn aku pulak yang berdiri kat atas coart ais ni. Yihaaaaaa!!!


I've never fall okey! Professional meyh...


Yes! betul tekaan aku yang ice skating ni macam main roller blade. Same! Cume yang bezanye ice skating tak ade roda. Herrrmmm...yang kesiannye kawan aku ni awal-awal dah jatuh tergolek. Hehe. Alhamdulillah aku stay cool!!! Huhu! Main punye main, dah berape kali round aku pun tak tahu lah. Dah sakit dah tangan aku sebab member aku ni genggam tangan sampai membara tangan aku. Sabo jelah! Tak apelah, at least berjaye jugak dia selama 2 jam ber-skating ni. Daripade dok jatuh tersungkur,tergolek,terterap. Seriously, kat situ rase macam nak gelak ngekek-ngekek tengok kau jatuh tergolek-golek lah. HAHAHAHA. Tapi aku kan member yang baik so, aku cover tau!! Takut nanti makan dalam pulak. Aku tak pandai nak pujuk-pujuk tau. Aku kabo awal-awal. Hehe.


Dah penat lelah ber-skating, kitorang pun solat Asar dulu before gerak ke KTM Subang Jaya. Uhhhh, ko pegi mane Nisa??? Bukan nak ajak aku. Bestnye korang...Haha, aku dapat bayangkan kejelesan anda. Weh Nisa!!! Deme tu dah biase pegilah. Ko sorang jek never go there. Okey,okey aku diam... Then, we all pun waiting for a train around 30 minutes kut. Gegege...lame betul! Dah laa time tu pukul 6 petang. Takpe,takpe... Akhirnye, train ke KL Sentral pun tibe, ape lagi...SERBU!!!!


Weyh korang pleaseee jangan hebohkan cerite ni sebab kitorang pegi time lecturer class. Ngeh ngeh...yelah, dah class cancel,bro! Shhhh...






Pss...pss... Its the second time I was at Sunway Pyramid since I was 6 years old agooooo. Haha.


LIKE it? Thanks for reading this entry.

3 100 gives support!!!:

jessica alba said...

hahaha! blah laaa..

aku TERER main kot!
hengat ko sorg jee??

hahahaha.

khainisa said...

Eleh...tapi aku jugak kan yg bagi ko reti main kan. HAHA.

jessica alba said...

huk aloh

kalo aku bukan org yg cepat belajar takde maknenye ko bole men-terer-kan aku tau!

kahkahkahkah

copyright@khainisa.ahmad