"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, December 5, 2010

semuanye nak berkait-kait...

Assalammualaikum semua.


"wat per tue??"
"ngah kan sik ler."
perbualan macam ni aku sangat tak suka. kalau ye pon ringkas toksah laa ringkas bebenor. adeh~
ade lagik satu kelakar gile. time nie aku dengor ceramah dari ustaz mane ntah. maap ler pak ustaz oooiii...
"nape nie?"
"kit rut rit"
nak taw ape mende tue. 'kit-rut-rit' bermaksud 'sakit perut cirit'. haha. memang arr korang sangat kreatif lagik berinovasi.
***********
cakap pasal kreatif nie, aku tak suka gile orang yang terlebih kreatif. lebih susah,kurang pon susah. tak ade laa..korang pernah dengar tak pasal bakar lemang ade kaitan dengan freemason. cerite kartun kegemaran opah aku 'Upin dan Ipin' pon ade kaitan dengan Israel. aku bukanlah nak kate benda tue khurafat ke ape ker. sebab aku bukanlah pakar nak bagi hukum-hukum nie. even dulu aku pernah belajar subjek Syariah yang penuh dengan hadis2 nie. tapi agak-agak laa weyh..takkan setiap bende mesti,perlu ade kaitan dengan Israel laknatullah tue. 
Nauzubillah himinzalik. mintak-mintak dijauhkan.
aku rase macam diorang dah terlalu atau obses sangat kut. pantang tengok bende ade jerk nak describe kan. kalau boleh semuanye nak berkait-kait...aiiisshhhh...
kalau iye pon pandei,gunekanlah kelebihan pade tempat yang sesuai. InsyaAllah banyak faedah kat semua. tak gitu? waaahhh...

ape-ape pon rase nak gelak kuat kuat bile bace artikel macam nie. hehe. 
korang...sorry kalau ade yang terase. mungkin aku tak baik, tapi...kan baik kalau kita saling ingat mengingati yang Allah itu Maha Mengetahui.

************
" Don't judge someone by their backgrounds,
BUT
accept what they said to us with whole-hearted "

notamaut: lagi dua hari kita bakal berhijrah. InsyaAllah.
LIKE it? Thanks for reading this entry.

3 100 gives support!!!:

Anonymous said...

betol..stuju ngn ko..
org Melayu mmg mcm 2..
segale2 bende nak dikaitkn ngn Israel 2..
ak ase drpd dorg dok pike bnda2 cmtuh baeklah pike cane nk tegakkan agama Islam..
ini buang mase nk kait2 kan bende xdek paedah tuh..ha3

sopiah said...

nisa' aku setuju sangatt. aku pernah baca jugak org tulis pasal upin ipin propaganda yahudi. aishh, semuanya nak dikaitkan jadi merepek pulakkk. hihi. :D

khainisa said...

ye! taw tak per...aku setuju korang berdua!!! huhu

copyright@khainisa.ahmad