"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, November 4, 2010

kini baru ku tahu

Assalammualaikum semuaa.


entry kali ini agak serius. bukan buat buat. jangan pandang musykil mahupun jelik tak pandang kat aku kalau aku nak bermadah sikit sikit.

***

ye! semakin hari semakin ku mengenali erti hidup.
semakin lama aku hidup kat Dunia ini,semakin pendek usia dan umur kita.
mungkin kita tak menyedarinye even sekelumit pon.
kenape?
sebab kita busy!!
ye! busy...
Ya Allah.


kini,
baru aku tahu erti segale galenye.
erti belajar berdikari.
ye! before this aku biase duduk asrame.
tapi tak sejauh begini!
mungkin ini takdirNya.
mane laa kita tahu kan?


kini baru ku tahu,
subject Accounting I,
Mathematics I,
dan... Statistics.
rupe rupe nyer, itu semua ade related dengan hidup kita.
kenape?
sebab..usia 
kita mengirenye dengan angka.
dan angka itu ade dalam Math.
orang orang kat sekeliling kita pulak.
banyak relatednye dengan Statistics.
Accounting plak?
duet laa weyh..
hidup nie kalau tak ade duet pon still boleh hidup jugak.
dan jugak dapat tambahkan pahala orang orang yang menghulurkan sedekah.
tapi...
aku tak nak jadik yang meminta.
mungkin yang memberi.
InsyaAllah.


dan kini baru aku tahu,
kenape abah dan mak kita suruh belajar.
sebab mereka tak nak kita jadik orang meminta.
maka dengan itu!
aku harus belajar dan terus belajar.
untuk ape?
untuk SEGALANYA...


Dengan izin Allah,
andai Allah kata "jadi" maka "jadiklah"



***


notamaut: yes! esok Jumaat dan tak daq class. haha. korang ade??  LIKE it? Thanks for reading this entry.

2 100 gives support!!!:

Ndeyla :) said...

haha, aku takde. tgh final. ;P

Bella Bee said...

hahahh kite cuti... epi deepavali nisa.... kui3

copyright@khainisa.ahmad