"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, May 6, 2013

Belajar Untuk Menjadi Seorang Akauntan yang Berjaya

Assalammualaikum


Tatkala televisen (gaya makcik2 cakap) ralit buang caturan undi. Siapa yang menang, siapa yang kalah semakin hangat diperkatakan. Biarpun sudah jam 2 pagi. Rasanya mungkin lepas ini SPR kena kira guna mesin automatik untuk kira. Alaa macam kertas mcq time SPM dulu, kalau tak lengkap hitam. Kertas reject. Haaa barulah boleh kata undi rosak. Tak gituuu -.-

Sambungan...

Tatkala bla bla bla... Aku pulak sibuk dengan Twitter dan Facebook untuk lihat update terkini. Mungkin juga sibuk menaip entry ini. Sebagai wadah dan madah anak muda di baca. Barulah minda generasi muda berkembang. Masalahnya blog kau banyak faedah ke? (Okay, tutup muka)

_________________________________________________________________________________

Dua minggu yang lalu, ya dua minggu yang lalu. Kelas Intermediate Accounting (IA) ada buat conference. Our lecturer wanted to be like that. Alaa to see us like a professional people lah. Actually it just a presentation je. Sengaja nak poyo pakai blazer, kasut high heel, tudung ikut tema. Hah! Hengkau hingat akauntan tak bergaya ke... kami kire duit wooo... So? *krik krik*

Each group has different gender. Yes, to be professional we have to socialize right? But in a right and proper way laa. Dont be over-over. Just so-so its okay!




Alhamdulillah misi Mdm Ros kami berjaya. Kami di lantik untuk pegang posisi (position). Aku tercalon sebagai APM (Assistant Program Manager) but then aku tewas di tangan ahli kumpulan aku sendiri. Cis! Macam mana aku boleh kalah, bermacam manifesto telah aku buat. Kena kira semula gini!

Erk


Tadaaah duduk makan semeja dengan Mdm Ros kooot! =D

But thanks to Allah, I became a treasurer! Haha. (Muka memang desperate nak jawatan. Boooo)

We made the conference on Friday. Yeaah more baraqah gitu (q-kasi tekan sikit sebutan) Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar biarpun banyak ter'drag' masa. Normallah semua group mahu buat yang terbaik. Ada yang siap berlakonlah, ber'video'lah, group kami ja yang base on the biasa-biasa punya slide. Brought to you by PowerPoint.

Ahaa! And you know whaaaaaaaaaaaaat. We're the best group! Huhu. Again, BEST GROUP!!! Tak sia-sia aku bersengkang mata demi IA. Google features Islamic Accounting. Yahoo features Conventional Accouting laa.  Perggghhh memang banyak masa yang divide aku tulis dalam diari tiap hari. Eh cantik rima ini

Ramai orang kata akautan takdaq life! Sapa kata? Ni nak habaq yang wonderpool accountant make their life live kot. Haaa I hope! I hope! I hope!


The Best Group! Kawan aku boleh pulak cakap dah macam Maybank Officers. Haha pun boleh


And Alhamdulillah thanks to Mdm Ros and friends yang support kami sampai menang award. Weolllss tak sangka tau walaupun hati kata ya ya kami mahu button batch tu. HAHA HAHA HAHA (gelak besar, tulisan harus besar) Okay ada berbau takbur di sini.

Yang paling penting ialah kawan se'group' adalah paling the best. Melayu ada, Indonesia pun ada. Heh sungguh harmoni baq hang. Mungkin tempias dek kerana aku banyak berkata-kata dan berhujah dengan penuh gaya berdebat. Ntah lah aku pun tak pasti. Skil debat aku pun aku rasa semakin nipis tak bergilap. *sigh*

Kepada Cikgu Ramsul; maafkan saya tidak dapat meneruskan lagi perjuangan dalam perdebatan. Akan tetapi, akan ku teruskan semangat menyokong industri debat di tanah air ini! Pasti! 

...wooo wooo kempen dah tamat...




Tinggi sangat sampai senget sebelah. 


But you know, that day I have 2 dinners. Wow! I'm gorgeous u know. Dont know? You should know that... Alot of people invited me kot. Well...

Beginilah komeee... time belajo le banyak korban masa dan tenaga. Barulah mike tahu bagaimana dunia akauntan sebenor. Ye dak




LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad