"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Thursday, March 8, 2012

Officially in IIUM | 4th Edition



Assalammualaikum semuaa!


Harap korang semua ceria ceria belaka ok. Hendak-Nya inshaAllah. Oh seperti yang dijanjikan, entry kali ini berkisah mengenai carnival sukan yang UIA anjurkan demi mencari atlet berkarisma. Wah gitu! Ahak! So, aku yang sememangnya di ketahui semangat (perasan sekejap ) dalam acara sukan sebegini pun turut sertalah. Kutlaaa kan,terpilih jadi atlet uia. Mbahahaa. Haaaiip, jangan ketawa. Nanti keluar ilmu.

Macam biasa,bila dah masuk university ni mesti fikiran pun dah macam matang kan. Dah macam laa kan. Haha. So, tak pernah nak terbayang laa kan semua budak-budak kolej even yang bukan wakil pun terpaksa beratur dan melambai lambaikan tangan kiri dan kanan. Yes! Memang itu pun berlaku. Dan sememangnya seciput je yang pi wakil mahallah masing-masing. Kesian kan. Sediiiihhh je daku lihat. Matang sangat laa ni haaa, tak nak beratur sekali?? Hah? Hah? Ececey marah pulak.

Ketika sedang beratur,aku tengok depan barisan kitorang semua lelaki. Tengok barisan belakang tak mandang pula orang aku tengok. Rupanya kami adalah pasukan terakhiiiiirrr nun kat belakang buat barisan. Kesian sesangaat lah. Akan tetapi, brothers depan kami adalah wakil mahallah zubair. Ahak ahak. Ok,saya budak baik ye.



And that time, I was met a sister, a foreigner student absolutely. (tengok carrrree I taip la you olls,hehe) Her name is Karama. I guess! But others said Mukarramah. But never mind. So, I try to talk to her and laugh together. Then, we become ‘kamceng’ laaa wa cakap. Hehe. Macam-macam laa aku Tanya dia. Dia Tanya aku balik, aku jawap dengan berhati-hati sebab malulah kalau grammar salah. Teeeheee. But you know, sometimes maybe they think we are good English too. So, don’t worry about grammar and just talk as fluent as you can. Kekekeke. Gaya seolah-olah aku hebat sangat kan.

Sampai ke sudah kami sembang. Dia sangat lawak dan baik ok. Setiap ape je yang menarik dia mesti akan cakap dengan kuat “Shaantiiik!”. Habis semua orang pandang kat dia. And she became a famous sister for a while on that night. Hehe. Tak rugi, aku yang ajar dia tu. Mbahahaha.

She said "I like you" to me. Ahak!

So, that time aku rasakan dialah kawan foreigner yang boleh buat kawanlah. Boleh bawa aku naik flight terbang ke Italy. Tapi, impian musnah ditengah jalan. Dia ade kawan baru!!!!!!!!!! See! I sedih sekejap. Hehe.

Her real friends. Me? Fake. :D

Lastly, kami diceriakan dengan pertunjukan ‘basikal terbang’ sambil melepas kertas-kertas berkilat. Mungkin. Then, ada bunga api. Kecciiiing keciiiinng (ok ini bunyi bunga api ) hahaha. Gila di tengah malam macam ni la. Banyak laa agenda yang menarik malam tu. Ada kawad kaki daripada Suksis. Then, art club yang mempersembahkan tarian Brazil. Macam-macam. Semuaaa best!

So, tahun depan aku mesti tukar mahallah yang tema dia biru. Haha. Sebab aku bencilah baju warna pink. Erk ! Nampak girlish bebenor. Geli teman dibuatnye.



Rakan yang aktif!


p/s: moga-moga quizzes untuk this week semua dipermudahkan.


LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad