"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Sunday, March 4, 2012

Officially in IIUM | 3rd Edition

Assalammualaikum! Hey hey !!


Lets us come along and get together,
Affirm our faith in God and His messenger,
Light the flame of love in Him, warm and brighter,
Hold the hope and trust in Him forever.

Bala bala bala (my Chinese teacher said like that for 'bla bla bla'). Thats CFS IIUM song. Nice song you know. I love it ! But after I heard the new song for main campus. I've already fallen in love in that song. You know, the song I made it as my phone caller ringtone. IIUM~~~ Ahak ahak. Ok, thats funny!

For a long time ago, I promised to write about another story of my journey in here right. So, now I will do as what I said. Sorry for the late entry my silent readerssss. Ok, seem like I'm gorgeous. 

I will continue with story about food in mahallahssss here. Yaaah yaah, its about foods. Hmm, maybe it doesn't look yummy but I think it, its enough dude. Just eat and make your stomach full with barakah foodssss. Jyeeaaah ! Ok, aku lapar sekarang!!! Sebut pasal makanan je, lapar. Aiiggooo. Penat laa macam ni. Kekeke.

A week after I entered main campus ago, I told you before that we ( Hanim and I ) went to my memberssss mahallah cafe right. And we ate there. So faaar, that foods are good and delicious. Andd the most important is the fooodds are cheaper than my cafe. More more MORE CHEAPER CHEAPEST ! Nampak tak penekanannya di situ. 

Eiii bila pikir mak cik kat cafe aku tu. Memang aku hangin la. Dah la letak harga mahal !! Arrrggh. Ok stop, karang tak pasal mengumpat tanpa sengaja. Ziiiippp mulut!

Sepanjang hari kami berjalan, so malam tu kami pon meng'order' laa makanan-makanan yang di suggest Bieber (katanya peminat JB). Katanya lagi sedap dan katanya murah. Hehe. Maka,ini jelah makanan yang mampu kami order. Dalam hati, syukur kepada Allah sebab masih memberikan kami rezeki untuk makan. Alhamdulillah.

Waktu makan tu, ingat-ingat juga orang yang kurang berkemampuan dari kita ni. Makan biarlah sederhana jangan nak ikut nafsu je. Okeh !

Tadaaaa !!!!

My food :
nasi goreng paprik dah macam rendang
 Ini harganya 3.20 kalau tidak silap. Rasanya ermm not bad!

Bong's food :
ini bihun tomyam
Tomyam dia sedap okey !

Nemnom's food :
ini nasi-ape-ke-namenye. Hehe.
Ini nasi-ape-ke-namenye . Nasib baik bukan nasi ape-ke-jadahnya. Mbahahahaha.

Bieber's food :
nasi goreng daging merah mungkin !
Yang ini pula, rasanya errmmm boleh lah. (sambil buat gaya macam high five dan goyangkan) Haha.

After that, dah kenyang-kenyang semua. We went to Bieber's room and we stayed for a night there. Yahoooo !!  Susah kut kalau nak pulang semula ke mahallah aku yang jauh....nun hujung UIA kut. Padahal dekat je sebenarnya, tapi disebabkan UIA mengamalkan sistem 'one way' so, jadilah jauuh. Hmmmm... Sabar jelah yong!

So, here I suggest to all you guysss if want to eat food that have variety foodss and most cheapest price just drop at Mahallah Aminah's cafe. Seriously you guys will satisfied. For sisterss especially. But for brotherss I'm not sure you guys can get in. Haha. Mahallah brothers I never heard about their food. Ok, nak list dalam schedule next week cafe brotherss. Mbahahahaha.

Alamak ! Terover pula.


For Brunch :



Yang ni pulang makanan aku before pergi ke kelas. Breakfast + Lunch = BRUNCH. Haha. Sudah macam lapar gila waktu pagi-pagi pula aku tengok gambar ni kan. Biasalah pelajar, kami perlukan tenaga yang banyak untuk belajar. Ahak ahak ! Last-last mengantuk dalam kelas. Mbahahahahahhaha.



For dinner :



Ini namanya roti canai teman-teman. Harganya kalau di sekitar KL mungkin 1.50 ringgit. Biasalah KL kan bandar bukan kampung. Tapi, di mahallah saya harganya lapan kupang sahaja. Murah kan ! Ianya sedap di makan waktu pagi mahupun malam. Mesti cuba tau !! Okey~~~

Akhir kata, selamat mencuba makanan yang lagi sedap-sedap di UIA ini. Dari saya Khainisa untuk segmen "Jalan-Jalan Perut Buncit".
Jyeeaaah !



Teringin nak jadi wartawan waktu kecik-kecik dulu.
HEHE.

Next entry : University Sport Carnival 2011. Huhu. I was the participant okey !!


LIKE it? Thanks for reading this entry.

3 100 gives support!!!:

Unknown said...

wawww..bestnye dok kat UIA GOMBAK...tunggu lagi setahun la gamaknya kat CFSIIUM nih...

Unknown said...

wawww..bestnye kat iium gombak...

khainisa said...

@adanesz hehe. rileks laaa setahun x lame. selamat belajar di cfs lg ok ! ;))))

copyright@khainisa.ahmad