"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Wednesday, January 25, 2012

Ked's Story not 'Kah-win' Story

Assalammualaikum.



Aku nak gelak ! Aku nak gelak !
hahahahahahaahahahahahahahahahahahhahaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhahahahaaaaaaa
Puas dah gelak... huahuahuahuahauhauhauhauahauhauha.

Okay ini karya kakak aku. Dia hack aku kot. Gilaaa! HAHA. Siryes ini lawak,sila baca sampai habis deyhh. ;)
Okay,okay aku nak sambung entry aku yang lepas. Kan aku cakap aku nak sambuuung. Ingat tak? Tak ingat tengok sini. --------------->> KLIK SINI !


********


Dalam banyak-banyak novel yang pernah aku baca, selalunyalah jarang penulis tu nak selitkan ayat Al-quran mahupun kata-kata hikmah. Means ayat yang boleh menyentuh qalbu inilah. Ewah ! Akan tetapi ada seorang novelist ni, dia mampu buat aku terfikir dan menyukai ayat dia.

Ayat dia sangat sempoi tapi mendalam maknanya. Sangat cool okay ! Tapi itu untuk orang yang macam spesis akulah yang cintakan ayat sastera dan sepupu sepapatnya. Haha. Oppss, apa-apa golongan pun boleh janji korang nak ilmu lebih. Tak gitu? =)

"...relationship bagi aku ada satu je. marriage. aku tak nak bawak awek lawa seksi ke hulu hilir buat teman sosial macam dah kahwin nanti cari lain pulak. Aku nak wife nanti, yang tak pernah disentuh dipandang lelaki selain daripada apa yang patut. Dan aku tak rasa patut untuk aku buat macam tu pada mana-mana perempuan yang bakal jadi isteri orang jugak satu hari nanti."

Korang lihat ! Tengok ayat penulisan dia. Ayat dia cool bukan and cantik maksudnya. Haha.
Yes, every woman is want to be a special to her man. The only one. Never touched and see with 'pandangan nafsu'. Astaghfirullah halazim.
So, girlsss please cover your aurah and care your gaze and also your DIGNITY. And then, you will be save.
Pheeeww~ remind for me too. Teehee. ;)


Ked's Story by Hlovate






...

Ked sengih tawar. Bukan mudah melafazkan kata sayang. Bukan senang mengatakan cinta. Wajah Nawal dipandangnya. "I wonder...tadi you kata prep sampai bila pun takkan cukup untuk betul-betul ready before marriage." Dia berhenti sejenak. "So... bila you nak nak give your hand to somebody for the tie?" Dia berhenti sejenak cuba memancing jawapan. "Belajar dah habis... you pun dah mula kerja... Kira you nak tunggu apa lagi?"

Nawal tak terus menjawab. "Entah." Perlahan dia bersuara. "Kena ada somebody yang akan support me come hell or high water."

Angguk. I will.
"Found him yet?"
Geleng.
Soon. "Gambar mana dah tu?"
"Macam dekat-dekat nak yang last kut."
Very soon.

Nawal kaku tiba-tiba. sony cybershot hampir terlepas dari tangan.
Ked merenung nawal dengan hujung mata. To my dearest Hadiah. hatinya menuturkan.

Nawal menelan liur yang terasa berpasir. Tok kadi yang dressed to kill tadi sedang merenungnya daripada dalam skrin, sambil bersila di atas katil dengan kedua-dua belah tangan memegang kad manila bertulis dengan graffiti marker. Bibir lelaki itu mengukir senyum membunuh. To my everdearest  Hadiah... Matanya meniti baris patah kata yang bertulis di atas kad manila itu. Tangannya dah terketar-ketar. Telunjuknya tak mendengar bantahan hati terus menekan butang ke gambar seterusnya.

call me chicken or a coward if you like
i'm outta voice
speccless for this, because of you
have i ever told you...
...how beautiful you're in my eyes?
...how your laughter soothes me?
...how missing you kills me?
...how your smiles light my day?
...that you're the answer to my prayer?
...that i need you badly?
...that i love you deeply?
yours <--- and i mean it, forever and ever,
khalid faizal musa.
...
...
...


Oppps !!! It stop here !
Selanjutnya, silalah beli novel ini. Inilah hasil nukilan Hlovate. Menarik bukan? Hehe.
Aku saja nak bagi korang bijak membaca buku-buku yang ada unsur ilmiah. Setakat baca buku jiwang-jiwang-karat-besi even meleleh air liur sekali pun untuk apa. Ish,ish,ish. Buang masa je babe ! Try this. and nanti korang akan jadi cool macam aku. Kahkah. ;)

What I want you know is, if you already want to get married. Just go on. Yeah, maybe its a suitable time for you that Allah chose. Who knows. And 'love' like this story sangat ohsem. Why? Love after marriage is so cool. Auwww! Haha.  So, nak tahu lebih-lebih. Baca yo !!! And kenape entry sebelum ni ada gambaq mengenai redha...inilah maksudnya, redha atas setiap yang berlaku dengan izin Maha Agung, Allah SWT. Yeah, mungkin ada yang tak paham sambil mata pusing-pusing atas bawah dan buat muka cebik...korang akan paham kalau korang dah baca novel. HEHE.

Bagi peminat Hlovate. Aku nak katakan kat sini. Korang sangat cooollll and ohsem okay! Teruskan menyokong karya tempatan. *suddenly I felt this is an adv. ehee*

Oh, ada satu benda kelakar kat entry aku sebelum ni. Kiranya macam teaser before I want write this entry. Sebab tu laa awal tadi aku tulis "aku nak gelak ! aku nak gelak !" Ini haa pen'support' yang comment entry aku semua ingat aku nak cerita mengenai 'K" story whick K represent as kahwin or maybe tunang. Hehe. Lawak lawak. Padahal novel Ked's story je aku nak cerita.

Taklah korang. Aku masih muda and masih mahu teruskan perjalanan as student full time. So, let me concentrate in my 'permanent work' first and think about that later. Hahahaha. Yes, my job now is study and  get a job in Central Bank Kuala Lumpur ! Doakan saya okay. Akhirnya terjawab jugak.

So, pray hard for your BELOVED family and SUPPORTIVE friendsssss in dun'ya wal akhirah.
InshaAllah you shall be happy !!


Pic from tumblr.





Disalin bulat-bulat oleh aku tanpa jemu. Clap for me. *kepak gebung gebung*






LIKE it? Thanks for reading this entry.

3 100 gives support!!!:

FR said...

arghhhhhhh asal cite psal ked ked ni, heee. suka ked ni, dia sgt sweet kan ^^

agak2 zaman kita ni ada lg ke manusia cmnie eh ? :D

akak, uia eh ? nk sembang ckit boleh ? ^^

khainisa said...

@fathiahRAIHANA sweet kan macam akak. kahkah. ok, mestilah ade inshaAllah.
Haah, uia student. ;) kenape?? nak masuk uia ek, JOMLAH!!!! Jyeeeaah !!!

anis said...

Nisa. Aku tetiba rasa nak baca blog kau :P Minat Hlovate jugak. Dia memang awesome, aku ada semua novel dia kecuali 5tahun 5bulan. Versus pun suweettt amattt :D

copyright@khainisa.ahmad