"The world is a book and those who do not travel read only one page.”

Monday, May 17, 2010

Dedikasi buat cikgu2 ku....

In The Name of Allah,The Most Gracious ever Merciful
kegembiraan kami di SMKASAS tak pernah lupe...

Disaat ku dalam kesusahan pasti ada insan yang membantu...dan insan itu adalah "CIKGU"
Panggilan ini pasti tidak akan pernah lupus meskipun...
setinggi mana kita belajar...
sejauh mana kita belajar...
ia pasti tetap dalam sanubari...insyaAllah...


Syukur kpd Allah kerana akhirnya,saya bakal melangkah ke alam universiti...
cikgu,saya mungkin akan menjadi salah seorang siswi UIAM...
terima kasih cikgu! tanpa cikgu mungkin saya x dpt jejak ke situ...
mahupun melangkah sekali pun...
harapan saya,moga cikgu terus maju dlm karier cikgu...
dan doakan kejayaan saya serta rakan2 berjaya
di dunia dan AKHIRAT kelak...

insyaAllah...


Buat cikgu2 yang pernah mngajar saya...hanya kalimah "TERIMA KASIH,CIKGU"
saja yang mampu saya berikan...


Aku start kenal huruf A,B,C....1,2,3...alif ba ta...semuanye dari sekolah...
kalau ak x pegi sekolah...kompem cikgu x knai saya....apatah lg huruf2 azimat nie...


untuk cikgu2 SK DATO' SAGOR...
:: terlebih dhulu minta maaf byk2 kalo saya ade wat cikgu2 semua terase hati dan perasaan...
ape2 pon di sinilah saya berjaya sampai saya memperolehi 5A upsr....Alhamdulillah...
dan saya dapat tawaran ke sekolah berasrama. "TERIMA KASIH CIKGU!"


Guru2 SMKA SULTAN AZLAN SHAH...Yang sememangnya banyak membantu saya dlm pelajaran...walaupun result PMR 07 dulu x berape nak power....tp saya tebus kembali waktu SPM 09....ini semua atas berkat doa dan usaha kalian dalam mengajar saya tanpa tahu penat lelah...


Cikgu Jumilah laa org yg paling byk mngajar saya dlm akaun...cikgu, igt lg waktu minta restu guru2 sebelum exam SPM...punye laa saya menangis gile2...rase2 cam basah jerk tudung cikgu...
Alhamdulillah cikgu....Prinsip Akaun saya A....segale pengorbanan dan tunjuk ajar cikgu memang tiada tolok bandingnya...akhirnya,segala jadi kenyataan cikgu...saya seronok sangat!!



cikgu2 laen pon PN MAIZATUN RAHAYU(Cikgu SCIENCE yang syok gle...sempoi jer time belajar x tension pon...tq cikgu!)PN.ZAIMAH(tq sbb cikgu soalan2 spot EKO smpei saya dpt A cikgu!!...suke sgt...)+PN SUHAIDA(cikgu ADD MATH yg paling best!! even dpt B jerk...saya bangge sbb usaha saye...dan doa cikgu!)+PN HAMIDAH(cikgu,minta maaf sbb saya pernah tdo time kelas cikgu! hehe...)+UST.SIDEK(ust yang lawak n tegas....syukran jazilan ya ustaz lianna yudarrisu ana fi allughah arabiyah..betul ke saya taip nie ust...hehe) TEACHER HAZALIZA(teacher,sorry b'coz my ENG was B...huk3 i'm also sad...but thnkz for everything...)+UST ZAKY(ust yang sempoi...tq ust ajar PSI...)+CIKGU ZAFRULLAH(cikgu..even SEJ saya B...tp saya tetap suke sej...huhu)+CIKGU SIRAJUDDIN(guru kelas yang baek pye...hehe tq cikgu BM saya A+) + UST WAN NURAZIZAH(walaupun ajar sebulan jer QS...tp saya dpt A jgak...hehe)+UST ARSHAD(even ustaz dh pindah waktu saat2 akhir nak exam...tp berkat doa ustaz kami berjaya...Alhamdulillah)....kalian juga takkan ku lupa jasa dan pengorbanan...


cikgu ramsul!!!


Cikgu debat ku yang tersayang....Cikgu Ramsul...
terima kasih kerana sudi ambil saya sebagai pndebat sekolah...smemangnya inilah impian saya dari F1 lagi...last2 waktu F5 baru dapat! Syukur sangat2 impian saya tercapai...Terima kasih cikgu...walaupun thn lps kalah debat negeri...Saya pasti debat SMKASAS pasti terus cemerlang...saya doakan yang terbaik cikgu! terima kasih juga atas semua bahan yang cikgu peroleh dan cikgu pada kami dak2 bahas....thank you very much cikgu!!....
InsyaAllah akan saya teruskan perjuangan debat di peringkat yg lebih tinggi....harap cikgu doakan saya....success selalu...insyaAllah...
pesanan buat cikgu: saya tahu cikgu mesti bengang+geram sbb thn lpas kalah bahas...saya dapat rasakan...ape2 pon saya minta maaf sangat2 seandainya saya sememangnye x layak utk debat sekolah...maaf cikgu! walaubagaimanapun terima kasih atas usaha yang cikgu lakukan atas pasukan bahas sekolah...terima kasih cikgu!


Dan akhir sekali buat cikgu2 tadika ak TADIKA KEMAS + TADIKA ISLAM...kalian laa yang telah didik saya sampai berjaya pd saat ini...kejayaan ini sememangnya untuk kalian semua...


"ISLAM MENGAJAR KITA UNTUK MENGHORMATI GURU
YANG TELAH MENDIDIK KITA DENGAN SUSAH PAYAH,
MENGORBANKAN MASA DAN TENAGA
UNTUK MENGAJAR ANAK BANGSA..."


Madah berlagu untuk penghayatan kita semua...

Pernah langkahku payah
Menuju ke destinasi
Kerana malam gelap
Dan bintang hilang kerdipnya
Menjadikan arahku keliru
Ke timur atau ke barat

Bagai lilin membakar diri
Menerangi kegelapan hati
Kau curahkan bakti dan budi
Jasamu tiada berganti

Namun tanpa rasa payah
Dia memimpin tanganku
Melangkah satu persatu
Dan mencipta jejak impian
Menjadikan arahku jelas
Aku harus ke hadapan

Ohoo... aku kini rindu
Pada satu nama yang berjasa
Tuhan... beri kekuatan
Untuk mendidikku selamanya
Ku pohon restu kasihmu
Ampunkanlah guru-guruku

Semalam ku lihat dia
Di bibirnya ada kalimah
Yang bergetar saban waktu
Sambil tangan menggenggam lilin
Lilin yang tiada terpadam
Menerangi hidupku kini


LIKE it? Thanks for reading this entry.

0 100 gives support!!!:

copyright@khainisa.ahmad